zilwerbeam

Alla inlägg under mars 2012

Av Maria Winge - 12 mars 2012 13:16

Hade mobilen på väckning kl 6.40. 

Ut med hund och sen tvättstugan.

La mig igen och låg ända till 9. 

Då var det tvättstugan en gång till.

Åt frukost. Hämtade tvätten.

Tog en promenad på 2.5 km med hunden.

 

Hon gillar fåglar iaf. 

Rusar fram. Hade nog hoppat i om inte hon var kopplad.  


Kom hem och började med att dammsuga.

Plocka lite överallt.

Bädda lite här och där.

Damma.

Hämtade Lexi. Babe´s mamma.

Hon blir här till Jessica slutar jobbet.

Torkar inte golvet förrn Lexi gått hem.

 


Nyss ätit lunch.

Lax med dillsås och sallad. mums! 


Får nog ta det lugnt ett tag nu.

Men lär hålla ett öga på stegmätaren! Blev för få steg i går, Nu står den på 8100 steg. 

6900 kvar idag! Blir åtminstonde en långpromenad till idag i solen.


// Maria   

Av Maria Winge - 11 mars 2012 22:06

En sovmorgon idag.

Gick upp omkring 10. 

Hade vaknat flera gånger men ville inte gå upp.

Ut med Babe.

Solen sken och det var jätteskönt ute.

Tog en extra liten sväng.


Eftersom klockan var så pass mycket och jag inte hade lust att laga mat så beställde vi pizza.

Emma tog en natchotallrik, Andreas pizza och jag en sallad.


Klockan 14 var det dags att gå till kyrkan.

Vi började öva. Flera timmar................!

Kl 18 började vår konsert.

Kyrkan var fullsatt. Jätteroligt!

Jag sjöng även med sockenkören i kväll pga dom var lite få.

Vi körde på till halv 8. 

Jag blir så pigg och glad och är så nöjd efteråt.


Väl hemma insåg jag att jag inte har gått just nånting idag!

Ringde Jess och fråga om hon ville med ut en stund.

Vi gick runt lite så nu är det "bara" 1800 steg som fattas idag.

Bara att gå runt här hemma lite extra.


// Tack och hej Maria     

Av Maria Winge - 11 mars 2012 10:49

Hon vann som jag hade hoppats på!

Skitbra låt som man kan hoppas går långt där långt borta i Azerbadjan.


Av Maria Winge - 8 mars 2012 22:35

Vilken bra dag det har varit idag.

Började med tvättstugan.

Sen lämna Lucas i skolan.

Hem och tvätta, dricka kaffe.

Tvätta. 

Tog mig en ute jogging tur.

Kallt och motvind, ett varv runt dammarna.

Frukost, tvättstugan, dusch.


Intervju på polisstationen.

Det gick bra. Dom var väldigt nöjda med mig.

Får väl svar vilken dag som helst.


När jag var klar med intervjun så passade jag på att gå ner i polisens cykelförråd för jag fick ett brev av dom förra veckan att min cykel var där, men jag trodde väl inte så mycket på det, men gissa om jag blev glad där den stod! Har nog aldrig blivit så glad för att se min cykel. Hem med cykeln så nu har den sin plats i köket. Vidare till vetrinären med Babe för spruta och kloklippning. Det gick jättebra! Men jag ska fortsätta gå var tredje vecka ett tag. Tills hon vänjer sig med att vara fast. När hon väl var lugn gick det jättebra att klippa klorna så bara öva hemma på fasthållning.


Så hämta Lucas och så hem och laga mat. Köttbullar och spiralmakaroner. Fiasyster kom och hälsa på.


Nyss kommit hem från körövning. Adamskören, Sockenkören, Lunakören och Blåslaget. Var en jätterolig övning. Sen har vi konsert på söndag i kristina kyrka kl 18.   


Nu sova om en stund.


// Maria   

Av Maria Winge - 8 mars 2012 09:46

Ibland undrar jag varför man ska ha så bråttom?

Jag ringde telia för min mobilräkning inte hade kommit.

Dan efter dimper den ner. Så jag betalar den direkt för det var för sent ändå.

Idag kommer nästa och då inser jag att jag betalade räkningen som ska va betald 30 mars!!!

Så det var bara att betala den här direkt oxå för annars stänger dom väl av abbonemanget!

Typiskt mig att inte titta på förfallodagen! Men iofs så slipper jag betala i slutet på månaden då.


Drog iväg för att jogga ute idag. Klädde på mig ordentligt och stängde dörrar så hunden skulle va i kök och hall. Kommer hem och sätter mig framför datan och hör hur hunden gnäller, flera gånger innan jag funderar var hon är, visar sig att jag har stängt in henne i sovrummet där hon inte ska va när jag inte är hemma! Förvirrad eller???


Jag joggade iaf ute, det var kallt och motvind halvvägs. Jobbigt att andas kall luft tycker jag. Men ändå skönt att va ute och jogga. Det gick lite trögt men jag tog mig runt där jag skulle 1.82 km på 13 min. Det är en dålig tid men jag har ju tid på mig att öka takten. 


Nu blir det att gå ner sista gången till tvättstugan.


// Maria   

Av Maria Winge - 7 mars 2012 21:37

Igår tisdag var jag iväg på min "hälsa grej" igen.

Vi var på gymmet.

Sen efter gymmet så stretchar vi och så lite avslappning.

Skönt med avslappning.

Ska nog försöka med sånt sen nån gång hemma.


Idag har det varit jobb, apt och så matlagning och diskning här hemma.

Blir lite sur ibland hur chefen resonerar. 

Men ska ringa personalhandläggaren (eller vad hon nu är) och fråga hur det ligger till med det som jag tycker chefen resonerar fel om.

Jag har ju fått nya direktiv om mina "steg", ska ju ta 15000 om dagen och det blir lite tokigt kan jag säga. Idag tex så har jag fram till nu bara gått 11800 steg. Måste nog försöka mig ut igen. Jag lär nog försöka planera det lite bättre framöver.


I morgon ledig dag. Jag ska upp tidigt för jag ska tvätta kl 7. Lucas ska lämnas som vanligt i skolan sen kl 11.45 blir det intervjun som jag har väntat på. Vetrinären kl 13.30 Ska kolla med ungarnas farmor om hon vill hämta Lucas i skolan för det blir så stressigt att hinna med att hämta honom kl 13 och sen va hos vetrinären kl 13.30 Fast det gör hon nog så gärna.

Sen på kvällen blir det körövning, sista övningen inför söndagens konsert. Ska bli så roligt att sjunga igen alla.


Idag fick jag svar från Bröstenheten och det visar ingen cancer iaf, nu bara vänta på svaret från cellprovet.


// Maria   

Av Maria Winge - 5 mars 2012 22:00

Har precis badat hunden.

Nu springer hon omkring och är alldeles galen!!

Men jag hade nog inte hunnit med att bada henne innan torsdag om jag inte gjort det idag.

Hon ska ju till vetrinären på torsdag och få spruta och klorna klippta. 

Hoppas dom tar ordentligt på klorna.


Ska även på en intervju på torsdag. 

Det ska bli spännande!!!


Har jobbat på som vanligt i dag.

Fått en elev som ska gå med i 4 veckor.

Det är roligt att ha elever. Se dom utvecklas dessa 4 veckor.


Nu blir det att packa väskan sen måste jag lägga mig.

Fast det blir ju med en våt hund...............


// Maria   

Av Maria Winge - 4 mars 2012 21:08

Älskar Er mina barn av hela mitt hjärta!

Ovido - Quiz & Flashcards