zilwerbeam

Alla inlägg under april 2013

Av Maria Winge - 29 april 2013 20:23

I morgon ska Lucas iväg och rida med skolan.

Vad roligt säger jag.

Hm.....det är ju bara för tjejer ju säger han.

Men du tycker ju att det är roligt säger jag.

Ja men inte med skolan säger han.


Sötfisen. Vore ju förskräckligt om någon i klassen fick veta att han tycker det är roligt att rida!


// Maria   

Fy

Av Maria Winge - 29 april 2013 17:51

Grisens första dag hos dagmatten gick bra.

Hon skötte sig och det känns bra.

Skulle nog tro att hon är lagom trött nu.

Ligger i sin bädd och sover.   

I morgon ska hon vara ensam hemma.

Kan inte ha henne hos dagmatte varje dag, har inte råd med det.

Tror nog att hon är nöjd med det hon kommer att vara där.

Två gånger i veckan.


Idag på lunchen kunde jag gå ut på stan till och med.

Ingen brådska heller. Så skönt.

Köpte nya öronpluppar till mp3.


Köpte även fy spray eftersom katten och hunden kissar i min säng.

När den ena har gjort det så gör den andra det............!!!

Blir så trött på det.

Hoppas det funkar iaf.


// Maria   

Av Maria Winge - 28 april 2013 14:13

Söndag och jag har hunnit med en del.

Väl klar där så bara hem och tog mig ut på en joggingtur på 6.39 km på 39 min.

Det är bra tycker jag. Vill ju orka med en mil i maj. Får se hur det lyckas.

När jag kom hem hade Andreas gjort mat åt oss. Tacos. Mums!

Efter det tog jag mig ett långt bad i varmt vatten.

Nu funderar jag på om jag ska ut och sätta mig i solen på baksidan så länge den är där.


// Maria   


Av Maria Winge - 27 april 2013 21:39

I dag lördag var jag iväg till farmor Lisa med bilen.

Fikade och pratade en stund innan jag cyklade hem till Lucas igen.

Var hemma en stund sen cyklade jag iväg till ica och handlade hem lite mat och annat som vi skulle grilla. Vid halv 4 skulle barnen komma, men Hampus kom tidigare och vi började grilla och så kom Linus vid halv 4, Emma och Andreas och Lucas var ju redan här.

Mums, kyckling och fläskfilé grillade vi. Potatissallad och sallad till. SÅ GOTT!!!

Underbart väder har vi haft idag. Solsken och blå himmel. Kanon fint.


När jag var på affären kunde jag inte låta bli att köpa en ny orkideé och 3 nya muggar. Så nu har jag 6 lika muggar, 8 äggkoppar och 3 assietter. Blir 3 nya assietter nästa månad.


Endast 2 arbetsdagar kvar på kaplanen.

Sen börjar mitt nya arbetsliv, och vem vet kanske jag lyckas få till det med kärleken i år oxå.   Kunde ju ha varit kalas   . Vi får väl se.


// Maria   


Av Maria Winge - 26 april 2013 20:55

Äntligen fredag!

Har varit en hård arbetsvecka med sena kvällar.

Men det som komma skall blir nog etter värre.

Ja men det ska bli så roligt med nya jobbet oxå.


Jag var iväg och hämtade min namnskylt häromdagen.


Idag var jag och hämtade mitt legitimation och lite kläder.


Snart är jag igång. Åh vad jag längtar.


Hämtade hem Lucas efter jobbet.

Han skulle iväg på disco kl 18.

Så fort hem och äta och fixa till grabben så han blev fin.

Sen iväg med honom i 1,5 timme.

Han hade haft roligt, handlat lite smått och gott.

Exakt vad dom gjorde har jag inte frågat än.


Ledig i helgen och jag hoppas vädret blir bra.

Tog en joggingtur på 6 km häromdagen. I onsdags var det nog.

Så härligt att va igång igen.


I morgon blir det grillat med barnen. Hoppas på fint väder.


// Maria   


Av Maria Winge - 22 april 2013 12:24

Var iväg på kryssning i helgen.

Jag, Jessica, Malin och Pernilla.

Först hade jag ingen lust men det gick över sen.

Tog ett par cider i Heby och gick igång på dom.....! (dricker jag för sällan????)

 

Ville inte ha mer efter det, blev åksjuk och så men när vi var framme så åt vi lite sallad vi hade med oss. Klev ombord, gick och åt lite till. Kaffe!!

Till hytterna. Böt om, fixa lite.

Upp och köpa dricka. Vänta till stiftelsen började uppträda.

Drack drink, cider och loka. Blev inte full.

Var ett bra uppträdande. Nu är dom bättre än jag tyckte innan.


                

 


En trevlig helg med trevliga människor.


// Maria   


9

Av Maria Winge - 17 april 2013 21:06

9 arbetsdagar kvar.

Åh vad skönt.


I morgon sticker halva jobbstyrkan iväg på planeringsdag.

Jag skulle ha gått nästa vecka egentligen men jag ska gå 27 maj istället med nya jobbet.


På fredag ska jag försöka hinna med att fota mig på repro. Måste ju fixa ett jobblegitimation.

Nu har jag ordnat dubbelgång på 3 nya ställen. Vet inte hur många man ska öppna upp sig på egentligen.

Jag ska kolla upp hur dom andra gör.


På lördag sticker vi på kryssning och lyssnar på Stiftelsen.


// Maria   

Av Maria Winge - 14 april 2013 20:14

Om 6 dagar drar jag och 3 kompisar iväg för att se och höra Stiftelsen live. Vad jag har längtat till den dagen och längtar. Men snart är vi där och jag ska njuta!





    Maria

Ovido - Quiz & Flashcards