zilwerbeam

Alla inlägg under april 2012

Av Maria Winge - 29 april 2012 20:18

Lucas ligger.

Jag lär väl ta mig in i duschen.

Men känner inte för att behöva gå ut igen efter dusch.

Vilket innebär att jag väntar nog tills jag har varit ute med Babe sista kissvändan.


Jag tog ju en jogg på 3.55 km med Lucas cyklandes bredvid.

Det funkar ju om man inte vill att han ska va ensam hemma, visste ju inte hur länge jag skulle va borta.

Nu tog det ca 24 min men då vill jag dra bort 30 sek som jag var tvungen att stanna för Lucas krångla....... som tur var så krånglade han precis i starten, hade kanske bara joggat en minut. 


Det blev inte 2 varv runt dammarna utan jag tog mig ut på en större runda som blev ett varv. Jag tycker det blir så jobbigt att ta varv på varv. Bättre med ett långt men bara ett. Får försöka mig på ett längre nästa gång. Kanske han blir hemma då. 



Solen har verkligen varit på topp idag! Helskönt.


// Maria   

Av Maria Winge - 29 april 2012 16:30

Var hem till kära bror idag och hämtade en innebandyklubba som jag ska använda på fredag. När jag ändå var där så passade jag på att fråga om han kunde komma över och borra ett hål från vardagsrummet in till Emmas rum så hon får fart på tv:n vi hämtade hos hennes farmor idag. Andreas hjälpte henne att ta ner den gamla tv:n i förrådet. Där låg det 2 stolar som jag fick. Tack snälla Siv!  


Hur som haver så kom då brorsan och borrade och han ville ha muffins så jag bakade några:


När Lucas hade kommit hem från farmor Siv så fick jag blommor av honom som han hade plockat.


Vi kände för att grilla idag. Jag var iväg till ica och handla kött och potatissallad för att dra igång elgrillen.

Men med min otur så funka inte grillen.....................vilket resulterade i att Emma gick till Coop och köpte en engångsgrill och den drog vi igång på balkongen!!!

Bara att invänta klagomål från grannarna då! Det rykte så in i vassen.

Jag fick lov att avsluta grillningen och göra klart dom på spisen. Ska aldrig mer grilla på balkongen!!!


Medan grillningen höll på så passade jag på att sola lite på balkongen.



Varit ute på promenad med hunden några gånger.

Funderar på om jag ska ta en jogg om någon timme.

Åt ju för ett tag sen och vill ju inte ha håll.


// Maria    

Av Maria Winge - 28 april 2012 21:28

Lördag morgon blir jag väckt av prins Lucas kl 6.30 men av någon anledning så somnar han om och sover till 8. Helt otroligt, det brukar han aldrig göra.

Ut med hunden.

Fixa frukost till Lucas och mig.

Så kom Lucas farmor och tog med sig honom ut.

Då passade jag på att gå ut på stan jag med.

Köpte en vit tunika som jag hade i kväll på uppträdandet.

Såg att torggubben har börjat stå och sälja frukt och grönsaker igen. Så bra! Jag köpte en citron och ett knippe dill. 


Lucas var hemma när jag kom.

Han och farmor hade varit på leksaksaffären och han köpte något lego igen............!!!

Gjorde mat, Lax och ris.

Jordgubbar till efterrätt. Mums.


Vi åkte och hälsade på min mamma och pappa.


Sen var det dags att åka hem och duscha och fixa till sig.

Farmor Siv kom och barnvakta Lucas medans vi sjöng.   

Nu har han lagt sig och jag börjar bli trött.

 

Chipsen har åkt fram......


// Maria   

Av Maria Winge - 25 april 2012 22:04


Har varit på volontärs träff i kväll.

Det var väldigt roligt. Träffade gamla volontärer.

Vi gjorde lite olika saker och det var så kul.

Alltid så roligt med nya bekantskaper kan jag säga.  



Så snart går jag oxå där med en väst!   

Kan ju inte vara med på sista april men nästa gång kanske. 


Har bytt tur i morgon på jobbet så jag börjar 7 igen.

Ingen höjdare tycker jag förutom att jag slutar kl 16.30 ist.  


Börjar känna av lite abstinens av att inte ha motionerat idag.........

bra eller dåligt????

I morgon blir det iaf.  

Kan ju inte varje dag.

Sen blir det gymmet på fredag igen.

Härligt!!!

Bäst av allt är att Lucas kommer på fredag igen  


På lördag är det kulturnatta och då ska jag uppträda med Lunakören kl 19.30 i missonskyrkan.   Ska bli roligt. 


Hej hopp Maria  

 



Av Maria Winge - 24 april 2012 19:17

Ledig dag från jobbet idag.

Fast ändå inte.

Ingen tur på schemat men ett möte på 3 timmar på eftermiddagen ändå.

Aldrig får man va helt ledig.......

Nåja, 3 timmar plustid, mer och mer plustid man inte kan ta ut.

Nu har jag fått ihop 25 timmar + tid.

Nog om det.


Var och fönstershoppade lite på inter sport och kapp ahl.

Så fina träningskläder dom har.

På inter sport är dom ju så dyra.

Billigare var det på Kapp Ahl.

Vill ha vill ha vill ha!!!!!!

Går inte nu.

Måste vrida på varje slant så det räcker till mat just nu.


Handla får jag göra sen.....  


Har iaf gjort lite nytta idag.

Gick upp halv 9 och ut med hunden.

Började städa och när det var klart så tog jag tag i maten.

Ett långkok som jag fixade färdigt när mitt möte var klart efter kl 16.


I morgon är det dags för "kick off"!

Får se vad det är. 

Berättar mer sen när jag har varit där.


// Hej hopp Maria   




Av Maria Winge - 23 april 2012 12:06

 

Av Maria Winge - 23 april 2012 11:18

Efter en helg fylld med jobb så sätter jag mig här igen.

Blir ju många timmar på jobbet när man är där på helgen.

18.5 timmar. Sen jobbade jag ju fredagskväll oxå och sen på´t igen i kväll.


Men har idag iaf cyklat!

gymmat!

joggat!

cyklat igen!

och väl hemma gjorde jag plankan.

3 x 40sekunder! 


Phu! Plankan är helt otroligt jobbig.


Så då har jag gjort mitt för idag när det gäller motion.


Ska väl äta något innan jag slänger mig in i duschen.

I morgon är jag ledig och då lär jag väl städa. 

Det ser för bedrövligt ut här hemma kan jag säga.


// Maria   

Av Maria Winge - 20 april 2012 09:28

Jag har visst träningsvärk idag med!

Var på gymmet igår och på det gymmet har jag inte varit på sen 13 mars.

Tog i ganska hårt kan jag säga så armar och bröstet är väldigt ömt idag.  


Cyklade iväg till skolan med Lucas. Väl hemma packade jag ner hans grejer som Emma ska lämna till Lucas efter jobbet. Gjort pannkakor till lunch åt Emma, hennes favvorätt.  


Har nyss ätit frukost och ska snart iväg till affären och köpa sylt till Emmas pannkakor.

Halv 11 blir det en träff med hälsagänget igen. Pulspromenad igen runt dammarna. Tror att jag ska jogga runt båda varven. Lika bra det, har inte joggat på flera dagar. Cyklade ju en mil igår iofs, men det räknas inte.    


Halv två börjar jag jobba. Jobbar nu i fyra dagar.


// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards