zilwerbeam

Alla inlägg under september 2012

Av Maria Winge - 30 september 2012 21:38

Jösses alltså!

Jag brukar läsa några bloggar här på nätet.

Bla Hannah Graafs.

Hon hade en tävling härom veckan.

Man skulle skriva varför just jag skulle vinna Wichykräm.

Jag skrev dit något och när jag nyss var in på bloggen för att läsa som jag alltid gör så står mitt namn där som vinnare. Jösses vad glad jag blev.   

Så nu får man prova på den krämen och kanske blir man som en ny människa.

10 år yngre kanske?

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 30 september 2012 20:00

Nu har vi flyttat.  

Vi fick nycklarna på torsdagskvällen och vi började köra kartonger och blommor och så vidare.

När fredagen kom så var det mest möbler och hela förrådet. Phu!!! Tror förrådet var värst. Det var ju inte bara mina saker där. Iaf så tog vi mina grejer först, sen körde vi iväg Sivs saker till Lillan och ställde utanför, Jessicas säng ställde jag i trappen, Amandas mammas saker kom Ewa och hämtade i lördags.

Fick hjälp av Linus, Hampus och Andreas. Sen kom Göran och hjälpte till en liten stund men vi var så gott som klara då. Ett lass till returen. Två lass till Andreas. Halv två blev det mat på pappilon. 

Allt flöt på bra och så, lite osams blev vi. Men det gick över. Hämtade Lucas på fritids kl 16.

 

Vi, Amanda, Emma, Andreas, Ewa och jag städade i lördags förmiddag. Det tog ca 3 timmar så var det överstökat. (hoppas jag   )

Efter städningen tog jag ett varv på marknaden och köpte 14 par strumpor för hundra kronor. Så hem och fixa och dona. Hade väldans ont i ryggen i går kväll, men det känns bättre idag. 

 

Har hållt på hela dagen idag oxå. Det tar sig sa mordbrännaren, men det tar sin tid allting. 

 

I morgon blir det slutbesiktning och lämna nycklar..........lite orolig är jag men det går nog bra.

Ni får hålla tummarna för mig i morgon förmiddag! 

Fattas en nyckel så jag blir skyldig 1500 kr    för ett låsbyte.

 

Fick lära mig idag hur man surfar via mobilen. Mitt internet hemma sätts inte på förrn den 3 oktober och till dess klarar man sig inte utan, finns ingen granne att surfa på heller. Så nu surfar jag på datorn via mobilen. Hur underbart som helst ju   .

 

Blev nöjd över hur väggen blev i köket.

 

 

Hallen kommer här:

 

Inte lätt att få till på väggarna. Jag har ju inget ögonmått så det hänger bara snett så jag gillar inte att hänga upp grejer....!

 

 

Sov delen i vardagsrummet, massa kartonger att packa upp fast jag vet inte vart det ska va än   .

 

 

Vardagsrummet, delen jag inte sover i.

 

 

Dålig bild men vad kan man begära i mörkret? Mina ljung som jag har väntat på så länge att få köpa.

 

Visst ja! Vi har ju fått en ny inneboende. Bolliz heter han:

 

Så liten så liten och så socker söt! Men han gnäller lite och så men han vänjer sig väl om några dagar.

Vår hund är mest nyfiken och vill leka med Bolliz men hon får nog snällt vänta ett tag. Sen tror jag dom får roligt ihop.

 

Thats all folks!

 

// Maria   

Av Maria Winge - 25 september 2012 20:45

Jag har jobbat hela dagen.

Blev lite fel men desto bättre i morgon.

Hem och vi gick till Papillon och käka pizza, Emma, Andreas och jag.

Sen hem en sväng innan innebandyn började.

Var så trött så jag tänkte nästan skita i det.

Men som tur var gjorde jag det inte och nu är jag väldigt pigg i stället.   

Känner att jag inte orkar fixa och greja mer hemma.

Får ta en vilodag idag.

När det verkligen gäller så är det bara att köra på.

 

Hoppas jag får ta nycklarna på torsdag kl 16.

Då kan jag köra dit en massa kartonger hela kvällen.

Och en stor del av mitt förråd.

 

Det är så skönt när man får nycklarna och kan börja på.

 

// Hej hopp gummis....p!   

Av Maria Winge - 24 september 2012 13:49

Plocka, packa, kasta, skruva isär, lägga in i bilen.

Plocka, packa, kasta, skruva isär, lägga in i bilen.

Åka till returen och kasta grejer.

Upp på vinden och hämta kastgrejer......

Få ngn ordning mitt i värsta röran!


Det vet jag inte om det går, men jag ska försöka iaf.

Har packat alla mina blommor, även en hel del i köket, i "datarummet" finns bara datan kvar i stort sett. 

Den ska plockas isär sent torsdag kväll. 

Det är det sista jag gör tror jag. 


I morgon jobbar jag till fem, mellan 19-20 är det innebandy.

Onsdag jobbar jag till fem, sen jobbar jag mellan 18-19.30 på städjobbet.

Torsdag jobbar jag kväll, 13.30-21.30

Fredag flyttar jag   

Har inte så mycket tid över till detta packande.


// hej hopp Maria   

Av Maria Winge - 23 september 2012 20:34

Efter en heldag på jobbet fick det där rycket som jag har väntat på.

Började packa, packa, packa. Nu är jag helt slut i kroppen.

Så här ser det ut i sovrummet nu.

 

Har packat ur gardiner, sängkläder och dukar i linneskåpet, nu är det bara handdukar kvar men det kan jag inte packa än. Min säng isärskruvad och ställd på kant. Jag bäddade Lucas säng, jag får sova där i veckan. Det går bra.

Vardagsrummet är en enda stor röra.........................................

 

 

 

Har lånat bil i morgon så jag kan åka och kasta skräp på returen. Så jag måste hitta allt skräp nu!

 

Men jag har blivit lite trött nu så jag funderar på att ta kväller, i morgon är jag ledig och då fortsätter mitt stökliv. Det är bråttom nu! På fredag flyttar jag. 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 22 september 2012 22:06

Fortfarande förkyld!!!!!

Det är sååååå jobbigt!

Det är andra eller tredje gången sen jag slutade röka för 9 år, som jag är förkyld.

Helt otroligt. Förut var jag ju det ett par gånger om året.

Det är jobbigt när man känner sig på gränsen hela tiden. Fryser och svettas, men har liksom inte feber heller, i så fall väldigt lite. 

En dag kvar på jobbet sen ledig på måndag. Då blir det packa grejer som bara tusan. Då får det bli alvedon för hela slanten.....!

Ska även hinna med gymmet då. Det är ok att träna bara man inte har ont i halsen eller har feber. En förkylning är ok. Innebandy på tisdag kväll. Jippi!!!

Har köpt 2 nya innebandyklubbor. Måste fixa till dom oxå. Böja och så, vet inte hur man gör. Får fråga brorsan.

Det går bra på jobbet, trivs bra i gr blå. 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 21 september 2012 22:09

Har blivit förkyld.

Har känt i flera dagar att det har varit på gång.

Men efter några timmar på jobbet så fick jag nysa, som jag väntat på denna nysning och direkt efter den blev det alldeles täppt i näsan. Usch, var väldigt längesen jag var förkyld.

Tog tempen i går kväll. Vi har en som man tar i munnen, den visa 37.0, då ska man lägga till 0,5 vilket slutade med 37.5 Gränsfall. Nu hade jag 37.6 efter jobbet. 

Känner mig lite så där småhängig. Men men jag får ta alvedon och kämpa mig igenom helgen. 

 

Hej hopp Maria   

 

Av Maria Winge - 20 september 2012 19:11

Jag har kommit till insikt vad jag vill bli när jag blir stor.

Receptarie!

 

Men........................det krävs matte D för att överhuvudtaget kunna söka in!

Där sket det sig. Jag har bara matte A. Hm.....kanske skulle börja med matte B då?!

Ska tänka på saken.

 

Ovido - Quiz & Flashcards