zilwerbeam

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria Winge - 29 februari 2012 19:58

Har fått lite tulpaner idag!


 


Efter en hård dag på jobbet så kom jag hem och började städa.

Så kom Emma och Linus hem och vi åt sen åkte vi till Nightmare och Willys för Linus ville handla.


Sen skjutsade jag hem Limpan. Vi åkte hem för Andreas skulle komma.

Han stod och väntade på Emma när vi kom hem.

Jag fortsatte städningen med dammsugning och torkning, diskning mm.

Nu är jag klar och ska sätta mig i soffan och dricka lite kaffe.


// Maria   

Av Maria Winge - 28 februari 2012 20:26

GRATTIS TILL MIG SJÄLV IDAG PÅ NAMNSDAGEN!





Min dag idag!

Var riktigt roligt när jag kommer in till en dam på jobbet. Jag hade lovat att köpa ett diskställ åt henne när jag ändå skulle till ikea igår. Kommer in till henne med det i morse, skulle göra det sedvanliga där och så får jag en liten present på min namnsdag! Jättegulligt av henne. Den damen är en urmysig människa.


Hur som haver så har jag varit med "hälsa gänget" idag igen. Det kom en tjej från Inter sport och informerade om hur viktigt det är att ha rätt på fötterna när man tränar och i det privata med iofs.

Visade olika skor och lite kläder. Sen blev det gymmet igen.


Kom hem och lagade mat och åt och så vidare bort mot idrottshallen för lite gympa. Hade med mig Therese N och Jess. Kul hade vi.

Nu ska jag väl försöka mig på att komma in i duschen nån gång.


// Maria   

Av Maria Winge - 27 februari 2012 18:51

Det blev en lång dag idag.

Först upp vid 8 tiden.

Iväg vid 9 mot västerås.

Jessica och jag hade mammografitid med en timmes mellanrum men jag fick komma in tidigare. Så vi var klara till halv 11. Då hade jag en halvtimme kvar till min tid. Kanon bra. Snällt av dom. Skulle få svar om 1-2 veckor sa dom.

Så vidare mot ikea och det stora köpcentret där.

Vi började med frukost på ikea.

Sen gick vi runt i alla affärer, Emma fick 3 par skor på skopunkten.

Sen köptes inget innan ikea.

Jag köpte det jag skulle köpa, tallrikar, diskställ, skohorn och plastpåsar.

Sen var vi in på öb, rusta, mc donalds.


Så hem mot sala och min cellprovstagning kl 15. Provsvar om 6-8 veckor..........det var i längsta laget tycker jag.


När det var klart så drog vi till dalhem och åt tårta hos Malin som fyller år idag.

Bobbo blev så glad när jag kom. Han visste inte hur väl han ville. Stackarn....

Storhandling sen på willys, handlade för 1800 kr.

Nu har vi mat för hela månaden, behöver bara komplettera med bröd och sånt.


Köpte mycket åt Babe:


 

Regntäcke, dental fresch, oxöron 2 fp, en aktivitetsboll, godis och bajspåsar.


Nu känner jag mig ganska slut och orkar inte ens tvätta fast jag har tvättid nu.


// Maria   

Av Maria Winge - 25 februari 2012 19:10

Tänk så fort saker och ting kan ändras.

Bara på en sekund.

Här kommer en grej som jag blev utsatt för i dag/kväll.


Göran (ex man) ringer och säger att Linus (vår son) inte är hemma än.

Igår ringde Göran till Linus och fråga var han var.

På tåget till örebro säger Linus.

Med en klasskompis, kommer hem senare i kväll.

Senare i kväll blev natt och det blev morgon och det blev dag och det blev åter kväll (ikväll) och ingen Linus syns till. Nu börjar vi bli oroliga, ringer till Linus kompis, lärare och så vidare och ingen vet var han är. Linus har inga pengar eller någonting. Vi börjar spekulera i konstiga saker som om något har hänt osv, för han svarar inte i mobilen, den är inte på ens. Förstå vad för saker som flyger in i ens huvud när det blir så här. När Göran och jag bestämmer oss för att vi ringer polisen då hör vi ifrån Linus. Phu!! Äntligen hör jag hans röst. Älskade gosse.


Nu är jag lugn iaf och kan titta på melodifestivalen ikväll.


// Maria 

Av Maria Winge - 24 februari 2012 23:00

Tänk så enkelt det är när man väl kommer på det.

Har klurat länge på hur jag ska få en tatuering snygg med barnens namn i.

Nu vet jag, hoppas det blir snyggt när jag väl gör den. 

Men nu vet jag precis hur den ska vara.


Sen en annan tatuering vet jag och har vetat länge men den kan jag inte göra förrän Emma är 18 år.

Då gör vi varsin likadan. På samma ställe.


Tänker inte säga hur det ska se ut eller var utan det får vänta till den sitter där. 


// Maria    



Av Maria Winge - 24 februari 2012 22:05

Estelle var ju ett jättefint namn tycker jag till den lilla prinsessan.

Många tycker att det inte alls passar, enligt facebook iaf.

Men Victoria och Daniel bestämmer ju själva tack och lov.



Nu väntar jag bara på att få se en bild på den lille.


Har jobbat i kväll.

Det gick bra som vanligt. Emma var in och fikade tillsammans med oss.

Jag var iväg med "hälsa gänget" på pulspromenad idag.

Gå 4 min vanligt, 1 min snabbt, 4 min vanligt osv....


Nej nu blir det utgång med hunden sen sova.

Ska ju jobba i morgon igen.


// Maria   

Av Maria Winge - 24 februari 2012 09:01

Det är vårmarknad här i sala fredag och lördag.

Det är alltid lika roligt.

Oftast är det ju bara en massa skit dom säljer.

Men det finns 2 saker som inte är skit.

Strumpor och cocosbollar!


Iaf så håller dom på bäst med att lägga upp varor och så just nu.

Bilar åker överallt. Jag går över torget där alla är för jag ska till coop och handla.

Mitt på torget bland alla torgknallar sätter sig Babe och skiter!!!!

Pinsamt!!!

Tur man hade bajspåse med sig. Hade varit hemskt om man hade glömt den där bajspåsen.

Det har hänt en gång tror jag som jag glömde bajspåsen hemma och det är inte roligt......


Har lämnat tillbaka Lucas för den här gången, han kommer tillbaka på fredag nästa vecka.

Tills han kommer nästa gång ska jag köpa några ninjaga (tror det heter så) till honom.

Kanske finns billigt på ÖB? Ska kolla när jag ska till västerås på måndag.


Halv elva ska jag träffa "hälsa gänget" igen. Idag ska vi på pulspromenad.

Förmodligen runt dammarna.

Det gjorde vi förra fredagen.


Det är 4,4 + grader ute nu. Igår var det så jäkla blött så mina vinter skor blev dyngsura och det var inte skönt för mina fötter, blev blött ganska fort kan jag säga. Tur och retur åkra gåendes......sedan jag kom hem igår så fick dom sitta på elementet och torka till idag. Ska det bli vår nu?? Jag hoppas det men det är ju bara februari fortfarande.


Ser fram mot klockan 11 tiden för då skulle man få veta vår nya prinsessas namn. Så roligt med en ny liten prinsessa tycker jag. 


// Maria   

Av Maria Winge - 23 februari 2012 17:16

Har varit iväg och luftat bilen till Uppsala idag.

Det var inte luftning av bilen som behövdes utan lämna ett barn på bussen uppåt landet.

Eftersom barnets mor hade jobbat i natt så följde jag med ifall jag skulle behöva köra hem.

Iaf så tog vi med oss hundarna.

Det gick bra ett tag, så hör vi barnet i baksätet säga " nu kräks Babe", ja det är inget att göra åt nu iaf. Vi får ta det sen när vi är framme.

Hon ville verkligen inte åka bil mer sen.....stackars hund. 

När vi väl kom hem igen la hon sig och sov länge.


Snart bär det iväg på Lunakören igen. Ska bli så roligt!  


// Maria    

Ovido - Quiz & Flashcards