zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Liam

Av Maria Winge - 10 maj 2015 13:10

                 


Tänk så fort tiden går. Liam är redan 3 månader och glad och pratar som om han aldrig har gjort annat. Så underbart att se. Ibland tycker jag att det går alldeles för fort. Men alla åldrar har sin charm.

Jag är så tacksam som bor så nära och har möjlighet att träffa den lille så ofta jag får och kan.

 

Idag har Lucas och jag varit hos hans pappa Göran och grattat honom på födelsedagen. Vi fick tårta kaffe och kakor och bullar. Jättegott.

 

Om ett par timmar går vi på nästa kalas. Jannes dotter Isa fyller 22 år i morgon och ska firas idag.

 

Nu har jag bara en vecka kvar på 25 % sjukskrivningen. Känns skönt att börja jobba heltid igen fast det har varit skönt att jobba mindre ett tag faktiskt. Kunde jag skulle jag gå ner i tid för all framtid men jag lär ju tänka på pensionen också. Jäkla skit att man ska behöva tänka på det nu.....

 

Ringde försäkringskassan den 22 april för att kolla så allt stog rätt till med min ansökan, ja får jag till svar. Ringde i fredags igen för att kolla om dom har börjat med mitt ärende, nej men se där, dom vill ju veta mer...........!!!! Något den första jag pratade med inte sa något om.....blir så arg och sur för jag vill ju ha mina pengar jag har rätt till. Eftersom jag totalt har varit sjukskriven i 2 månader och inte fått någon ersättning alls så tycker jag att fan dom kan väl säga lika alla där på försäkringskassan. Men iaf så ringer min handläggare upp mig på måndag eller tisdag fick jag höra. Då ska jag tala om för denne hur jag skulle ha arbetat och hur jag har arbetat. Dag och tid och allt. Det hade jag kunnat sagt redan första gången jag ringde......

men vem vet jag kanske får pengar i slutet på maj!? När man kanske inte behöver dom lika mycket som nu.

 

// Maria 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern. Jag och Lucas har bara chillat. Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort. På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.   Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår to...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Ovido - Quiz & Flashcards