zilwerbeam

Alla inlägg under januari 2015

Av Maria Winge - 22 januari 2015 15:13

Några timmar kvar nu bara.

I morgon bitti kl 7.30 lyfter planet mot Gran Canaria och sen tar vi oss till Puerto Rico.

Åh så skönt med sol och värme.

 

Har spenderat dagen med Linus och sen med Emma och Andreas på mödravården. Sen hem och packa.

Packa ihop Lucas grejer och sen mina saker i resväskan. Sen höll jag på att glömma bort sambon. Hon ska ju oxå packas ihop och iväg. Mycket att tänka på.

 

Kör en fasta dag idag. För under veckan i Puerto rico tänker jag inte fasta. Då ska jag bara njuta av sol bad och god mat.

Lucas pizza fixas i ugnen just nu. Jag ska äta en viktväktar soppa. Het nudelsoppa. Skitgod. Verkligen.

 

Blir lugnt här på bloggen tills jag kommer hem.

 

// Maria   


Av Maria Winge - 18 januari 2015 21:59

Satt och läste här i bloggen vad jag gjorde för ett år sedan.

Känns så längesen men när jag läste så känns det ändå nyss.

Linus var så sjuk och vi visste inte om han skulle klara sig.

Det var en helvetes början på året kan jag säga.

 

Men med facit i hand så mår han bra nu och är återställd.

 

Om 5 dagar går planet till Gran Canaria med mig och Janne. Som jag längtar just nu till sol och värme.

VI firar 1.5 år idag. Shit vad tiden går undan.   

 

Idag har jag inte gjort ett dugg, först vaknade jag kl 11!!! Herregud vilken panik. Sen har jag inte gjort något annat än rastat hund och lagat mat. 

 

Emma och Andreas med Bruno har varit här ett tag och Hampus likaså.

 

Lucas har nyss lagt sig och ska upp tidigt i morgon till skolan. Jag är som sagt ledig min första arbetsdag på mitt nya jobb. Känns roligt att jobba på tisdag. Nya arbetskamrater, eget skåp att hänga arbetskläderna i, samma ställe. Mycket positivt. Säkert något negativt också men det kommer jag inte på nu.   

 

//Maria   

Av Maria Winge - 16 januari 2015 21:43

Det här med vikt har jag aldrig haft några problem med.

Eller jo för jag har ju alltid vägt för lite. Haft ett rent helvete med att försöka gå upp i vikt. Enda gången jag vägde över 50 var jag gravid. Kanske därför jag skaffade 4 barn??!!! (skämtade alltså). Efter graviditeten så vägde jag 47 kg igen. 

Kunde äta precis vad jag ville. En chips påse här och en där, godis och choklad i massor, grädde i maten osv osv.........

Kom sen på vid en ålder av 34 att jag skulle sluta röka. Det gick bra och då gick jag upp i vikt. Rätt som det var vägde jag 55! I samma veva fick jag veta att jag var gravid (4 barnet). La på mig lite till, så sista graviditetsveckan vägde jag 67 kg. Gick ner till 60 sen har jag pendlat mellan 55 och 60.

 

Men nu här före jul så kände jag i jobb byxorna att det får vara nog och vägde mig, 62 kg!!! Herregud! 5 kg ifrån jag vägde när jag var höggravid. Nä slut på det.

 

Så den 18 dec började jag med min 5:2 diet. Fastar 2 dagar i veckan, äter normalt däremellan. Det var ju jul och nyår så jag åt. Nu 4 veckor senare har jag gått ner 4 kg. Så det funkar ju. Har försökt med viktväktarna och då har jag gått ständigt hungrig. Nu är jag hungrig en dag äter bra sen så det funkar bättre för mig. Men om en vecka åker jag på semester och då blir det ett uppehåll med fastan. Väl hemma igen ska jag även börja träna och köra på med 5:2 igen. Ska bli smal tänkte jag. Vem vet jag kanske hittar mina magrutor   dom där som gömmer sig så fint bakom fettet!

 

I morgon jobbar jag min sista dag i Poolen. Har varit en jättehärlig tid i Poolen men jag känner att jag vill vara fast på ett ställe. Så jag börjar på måndag i hemtjänsten. Börjar med en ledig dag   .

 

7 dagar kvar till semester och sol och värme.

21 dagar kvar till att bli mormor. Längtar så för att få se den lille parveln.   

 

// Maria 

 

 

Av Maria Winge - 6 januari 2015 21:53

17 dagar kvar.

Det går så fort nu.

Sen när man väl är där så går en vecka otroligt fort.

Men vi ska bara vila och sola.

Förhoppningsvis är det så fint väder hela veckan.

 

Längtar så in i bomben.

 

Ledig i morgon och då ska vi (Lucas och jag) till Jessica för hon fyllde år i går. Sen på eftermiddagen ska jag följa med Emma på föräldragrupp eller vad det heter. Andreas kan inte följa med för han är i skolan. Första skoldagen, hoppas det går bra för honom.

 

Jag har deras lilla Bruno här i natt så dom får sova. Bruno har hållt Andreas vaken så gott som hela natten som var. Men nu får dom sova i natt iaf.

 

Själv ska jag snart gå och sova. Är trött efter 2 arbetsdagar. Ledig i två dagar sen jobba 4 dagar.

 

Vi var till västerås idag efter jobbet. Lucas skulle köpa ett spel till datorn. Jag skulle köpa hörlurar till min Mp3. När jag betalade så kostade dom bara halva priset. Vet inte om det var någon drive där på Media Markt. Men inte gör det mig något.

 

Var in på Mc donalds på vägen hem. Jag åt sallad. Den innehöll mellan 400-500 kalorier. Så idag när jag får äta så åt jag bara totalt 1120 kalorier, trots att jag får äta 1500. Men mina fastedagar när jag bara äter 500 kalorier så känner man väl sig mätt på det dubbla dagen efter. Det är ju bara bra för mig. Hoppas jag klarar av detta med 5:2. Men det verkar ju så. Har inte gått ner mer än jag skrev sist. Kanske måste vara lite mer noggrann med vad jag äter på ätdagarna.

Det har ju varit både jul och nyår och då har jag ätit som vanligt, godis osv.

 

// Maria 


Av Maria Winge - 4 januari 2015 10:12

Idag var första joggingturen för i år. Ställde klockan på ringning vid 8. Gav mig iväg. Det var väldigt jobbigt. Vet inte om det beror på att jag nyss klivit ur sängen eller vad. Jag kanske har lättare på eftermiddagen och eller kvällen. Ska testa det nästa gång.

Så om några dagar blir det igen.

// MARIA

Ovido - Quiz & Flashcards