zilwerbeam

Alla inlägg under mars 2014

Av Maria Winge - 28 mars 2014 19:29

Det har blivit mycket jobb på sistone.

Måste ju försöka ta igen minustiden.

Jobb och jobb hela tiden känns det som.

Men i helgen är jag iaf ledig.

Jag ska sova till jag vaknar.

Sova länge länge.....  

I morgon ska solen vara framme också.   

Så antingen åker vi till Möklinta och myser i solen eller sitter på balkongen och myser.

Vilket som så blir det mysigt.

Ska inte göra mer än det som måste.


Efter jobbet idag blev det färg i håret och så börja med matlagning.

När maten var klar var det dax att skölja ur färgen ur håret.

Så nu är de gråa stråna borta för denna gång.

Jag tog en nötbrun färg istället för chokladbrun.


Var till synsam i tisdags på den årliga linsundersökningen.

Det blev några ändringar.

Istället för samma styrka på bägge ögonen så blev det högra ögat en styrka så jag kunde se bra på håll, vänster sida blev en svagare så jag kunde se på nära håll. Hade linserna i hela dagen och när det blev kväll och vi åkte till västerås så insåg jag att det skulle inte funka med dessa linser. Såg fruktansvärt dåligt i mörker. Otäckt dåligt. Så jag gick tillbaka dagen efter och då blev det som förr förutom att det blev en aning starkare men då får jag fortsätta med läsglasögon ett tag till men hellre det.


När vi var i västerås Janne och jag så köpte jag en skruvdragare och en låda med bits. Snacka om att jag var glad när jag hade köpt det. Helt sjukt, vem kunde tro för några år sedan att jag skulle köpa sånt?!

Men jag insåg när jag skulle skruva ihop min säng att det är en väldigt bra sak att ha. Jag fick ju låna Jannes men det är ändå skönt att ha en själv.


Babe var hos vetrinären och fick sin årliga spruta. Samtidigt så klippte dom klorna på henne. Insåg med ens att jag lär nog fortsätta gå dit och klippa hennes klor. Dom är fruktansvärt nogranna och klipper ända ner till pulpan. Det är värt de 120 kr det kostar i månaden isf.


I veckan som varit har jag skjutsat farmor från sjukhuset. Hon var och tog prover igen. Dom hade gått ner igen och på måndag åker hon in och får ett par påsar blod igen. Hon var inte glad åt det beskedet. Men det är ju bra ändå att dom har koll på henne nu. Tänk före jul när blodvärdet var nere på 50 och hon stod på benen. Dom var ganska chockade över det. Men gissa om farmor mådde bra efter den vändan.


Köpte en bukett tulpaner idag, för jag är värd det   

Lucas är tillbaka en vecka igen. Underbart   


 // Maria   



Av Maria Winge - 15 mars 2014 19:20

Jobbat 8 dagar på raken och äntligen ledig idag.

Helt underbart att få sova till jag vaknar.

Har liksom ingen ork till att göra något hemma idag.


Men jag har haft ångest över att jag inte hittat mitt pass.

Har varit ner i förrådet och letat flera gånger, men idag kände jag att jag måste leta bättre.

Går igenom kartong efter kartong. Inget pass. Men när jag kommer till sista kartongen då hittar jag på passet. Ja!!! Jag visste ju att det låg i förrådet. Men inte riktigt var bara....   

Så nu kan jag börja planera för utlands semester. Ska bli så skönt att få lite värme när jag åker.

Får se om jag hinner få ihop pengar till i vår eller oxå åker jag i höst.

Har planerat sedan länge att åka till Turkiet i september. Sen blir det nog en resa till Kanarieöarna med Janne i januari.


Från och med i dag har jag gått ner i arbetstid till 81%. Har blivit så mycket minustid under Linus sjuktid i januari och februari. Jag hinner inte jobba igen det till avstämningen i maj så då går jag ner i tid och då hinner jag förhoppningsvis ta igen tiden. Har 81% i 6 månader.


Lucas är här igen i en vecka. Det går så fort och snart är det fredag och pappavecka.


// Maria   


Av Maria Winge - 6 mars 2014 19:50

Fick av Lucas en sak han gjort i syslöjden. Så duktig. Så roligt att få sånt ?.
Bild på min nya säng och gaveln.
Så nöjd med den.
En liten hund fick vara med på vår körövning i går. Så söt.

I morgon fredag och dax att träffa Janne!

// Maria

Av Maria Winge - 6 mars 2014 08:09

I dag är en ledig dag.

Jag ska städa och tvätta.

Måste försöka hinna med gymmet igen.

Har ju inte varit där sen den 25 feb.

1,5 vecka sen.....fy mig!

Men jag har jobbat och sen har jag haft fullt upp med andra saker omkring mig.


I går var jag över till farmor och visade henne hur man gör på fjärrkontrollen för att få boxern att gå. Dom (installationskarlar) var där igår förmiddag och ordnade så det funkar hos henne.

Idag ska jag hjälpa henne med hennes nya mobiltelefon och sätta i simkortet osv.


Mina (våra) tv kanaler funkar ju nu så det är ju bra. Nu väntar jag bara på att internet ska funka.....ska ringa idag och fråga. Lämnade in en lapp i helgen så jag hoppades att det skulle ske fort men inte då.


Det är så skönt nu när vi bor så nära Lucas skola. Jag bara säger åt honom att gå till skolan, jag slipper följa med honom. Han går bara några steg så är han där.    Han går hem själv idag när skolan är slut. Idag går han till 14.


Igår var Ewa förbi och kollade in min lägenhet och vi fikade och pratade. Vi ses inte så ofta längre så det är så roligt när vi ses.


I söndags var jag och Janne till ikea och jag köpte en säng till mig. Så väl hemma sen så startade jag att montera ihop den. Phu, det tog typ hela dagen. Men efteråt så känns det skönt att jag gjorde det själv. Att jag faktiskt kan själv. Åkte till Janne och lånade hans skruvdragare. Det gick så mycket fortare då men det tog faktiskt tid att få ihop den, men jag är så nöjd med den.


Nej nu är det bäst att jag sätter fart!


// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards