zilwerbeam

Alla inlägg under december 2012

Av Maria Winge - 31 december 2012 09:14

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

 

 

// Maria     

Av Maria Winge - 30 december 2012 22:16

Då har jag jobbat 3 dagar och har 2 kvar innan jag får en dags ledighet. I morgon får jag däremot sovmorgon. Börjar halv 2. Tisdag börjar jag på morgonen. Så för min del blir det inget nyårsfirande. Men det är helt ok. Jag är van med det. Nästa år tänker jag vara ledig jul och nyår. Har ju jobbat det iår förutom att jag var sjuk jul men skulle ju ha gjort annars.

 

När jag var ut med Babe så träffade vi en annan hund, en tik så det var ju bra för min löper ju som bekant. Dom står där och nosar på varann och rätt vad det är så lägger Babe sin svans på sne som man gör när man är "villig" mot en tik dessutom!!! Hon har ju bara löpt en vecka typ och höglöpet är långt härifrån, varför gör hon så??

 

Sista dagen på året. 

Vad har hänt mig i år??

 

Min höjdpunkt var nog turkietresan   .

 

 

Åland med barnen var oxå bra   .

 

 

Att vara med i kören som gör mig så glad och pigg   

Bolliz vår fina söta katt är oxå en fin sak i år.

 

 

 

Linus som tog studenten i juni   min fina älskade pojk som jag älskar så mycket och är så stolt över 

 

 

 

En stor sorg att fd svärmor och barnens farmor Siv gick bort   

 

 

 

Min tatuering som jag gjorde i juni   

 

 

 

Funderar redan på nästa    vet vad och allt men inte riktigt när bara.

 

Att jag klarade av mitt mål som jag hade satt till hösten men klarade av det innan sommaren: att jogga en mil   och det skulle kanske ha gått lättare om jag hade haft denna då: 

 

 

Börjat spela innebandy med jobb gänget, det är ju så kul!!!

 

Gick volontärsutbildning hos polisen. En stor ära att få göra.

 

Haft ett jobb nr 2 som städerska på Bring Mail i ett halvår ungefär. Nu har min son tagit över det.

 

Lucas födelsedag och hans skolavslutning

 

 

 

 

 

 

Min hemliga resa!

 

               

 

Det var nog allt från i år 2012!

 

Hoppas att 2013 blir jättebra och kanske även bättre, jag hoppas att jag finner mannen i mitt liv då    ni får hålla tummarna för mig! 

 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 28 december 2012 09:30

Fredag och som vanligt betyder det att antingen kommer Lucas hit eller hem till pappa. Idag ska han hem till pappa. Han sover fortfarande den lilla. Självklart ligger även grisen där.

 

 

När jag och grisen var ute och gick så såg det ut som himlen brann. Så fint men när jag tog fram mobilen och fotade så gjorde inte kameran rätt för sig tycker jag. Tog ett kort med kameran här hemma sen.

 

 

Man ser lite gult bara mellan husen. Inte alls som jag såg det......

 

Tandfeén har varit här i natt. Lämnat en tia i glaset där tanden var. 

 

Blir till att jobba idag, börjar kl halv 2. Sen är det jobb lördag, söndag, måndag och tisdag innan jag är ledig på onsdag. Blir långa långa dagar. Men det är skapligt betalt måndag och tisdag. 

 

Tvättstugan kl 10. Sen blir det att packa ihop Lucas grejer han ska ha med sig till pappa. Blir nog mer än han kom med har jag en känsla av.   

 

Ska även försöka hinna med att köpa en harry boy innan jobbet.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 27 december 2012 15:38

Hunden är inte så rolig nu när hon löper kan jag säga.

Skäller ut alla människor vi möter ute. 

Vuxna som ungar som hundar och katter. 

Helt galen är hon!

Så har hon inte varit dom andra 2 gångerna hon har löpt.

Det kanske blir värre för varje gång????

Hur ska det då sluta, för hon är ju snart bara 2 år!!

 

Börjar få lite ångest över att inte kunna träna eller så nu när jag är så förkyld.

Det är över en vecka sen jag var där....!!

Ja det går ju över med förkylningen och så börjar ju innebandyn igen sen.

 

Lucas har en innedag idag. Vägrar klä på sig. Springer omkring i kalsongerna.   

Inte gör det något, i morgon ska han hem till pappa igen i en vecka.    

En vecka går så fort och jag ska jobba i fem dagar i sträck nu så...

 

// Maria   

Av Maria Winge - 27 december 2012 10:15

Vaknar med näsan full att snor idag med! När ska det ta slut och gå åt rätt håll??

Börjar bli jobbigt. Ska ju jobba i morgon och hoppas det inte är så mycket då. Vill ju inte smitta mina gamla på jobbet. 

 

I går vann jag på joker. Det var nog första gången. 2 rätt hade jag och vann 80 kr. Alltid något.

 

Idag ska vi åka till returen med en massa julklappsskräp. Hade ju velat gått på gymmet oxå men det funkar inte riktigt när jag är så här förkyld. Efter nyår blir det gym varannan dag minst. Mitt nya liv börjar då   

 

// Maria   

 

Dagens låt, min nya favorit!

 

Av Maria Winge - 26 december 2012 09:33

Börjar bli aningen irriterad över allt snorande och nysande nu.

Hur länge ska det hålla i sig. Nog för jag är pigg nu men ändå.

Blir nog en resa till Västerås idag för ett läkarbesök med Emma.

Hennes halsfluss har brytit ut ordentligt nu. Febern ökade igår kväll till närmare 40 grader. 

Jag ringde ju 1177 igår men med lite ipren och nässpray så kunde vi vänta till torsdag tyckte hon. Okey säger jag. Men så blev det ju bara sämre ändå. Vänta på att hon ska vakna. 

 

Var ju glad att jag slapp åka igår när det snöa. Idag är det iaf uppehåll än så länge. Men nog har det kommit en massa snö allt.

 

   

 

Monopol har vi spelat många gånger varje dag sen Lucas fick det på julaftonsmorgon.

 

Jätteroligt spel.

 

 

Granen med alla paket innan den ramla för sista gången och åkte ut.

 

       

 

Jag har funderat på om jag ska köpa windows 8 operativsystem. Har bara hört bra saker om det och sen är det rätt billigt oxå. Jag ska fundera lite till.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 25 december 2012 16:00

Glömde ju faktiskt två grejer som jag fick. Förlåt!

Jag fick kaffekapslar till min Tassimo maskin och så en helt underbar skön pläd. Så mjuk och skön. Har legat under den i natt. Tillsammans med hund och katt.

 

Idag har varit en innedag.

Jag snörvlar fortfarande. När ska det ta slut???

Vi spelar monopol mest hela tiden. Men nu sa Lucas och jag att det får räcka för idag.    En jättebra julklapp iaf. 

 

Vi åt lite rester. 

 

Nu håller jag på att lägga in musik i Lucas mp3 som han fick av mig i går. Han fick det han önskade sig mest av allt. Gissa vad det var?? En skrivare/kopiator. En 8-åring som önskar sig det......ja men han är inte som alla andra.    Huvudsaken han är nöjd och glad. Det är han.

 

Ringde 1177 idag ang Emma. Tror hon har halsfluss igen. GIssa vad dom sa. Vi får minsann vänta till torsdag och ringa vc då. Ändå har hon haft ont i fler dagar. 

 

// Maria   

 

Dagens låt är Lucas favorit   

 

 

 

Av Maria Winge - 24 december 2012 21:44

Har väl kanske varit lite snäll i år eftersom jag oxå fick julklappar.

Jätteglad blir man ju av det.

 

 

Skohyllan fick jag av Lucas och Göran.

 

 

Lukta gott set av Emma & Andreas.

 

 

Almenacka av Linus.

 

Högtalare till datorn av Emma & Andreas.

 

Svettband av mig själv   

 

Fota Linus är ju något man inte alls får göra så jag gör det i smyg någon gång ibland. 

 

 

Han passade på att skotta utanför här hemma.

 

 

Julgranen åkte i golvet en gång för mycket idag så fanskapet åkte ut.

Så här i efterhand önskar jag att jag hade fotat granen när den låg......lätt att vara efterklok. Tror det var katten och så drog den även ner mina fina orkideér som står i fönstret. Men hoppas dom klarar sig. Dom som ramlade ska ju till att blomma igen.

 

Ska nog försöka få Lucas i säng. Det blir nog ett hårt arbete för mamman. 

 

Trevlig fortsättning på Er.

 

// Maria   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards