zilwerbeam

Alla inlägg under juli 2013

Av Maria Winge - 28 juli 2013 15:37

Så kom då dagen då vi skulle till furuvik på konsert med stiftelsen. Så bra dom är. Blev regn där under konserten men det gjorde inget. Vi fick ju se och höra mina favoriter.

När uppträdandet var klart så var det då dax för mig att åka berg och dalbana för första gången i mitt liv. Herregud, näradödenupplevelse!!! Men jag gjorde det iaf. Aldrig mer tänkte jag efteråt. Men så här dagen efter så kanske jag kan tänka mig det igen.

I fredags stod jag på torget med en brukare och lyssnade på Jan Johansen.

Han gjorde både min och brukarens dag till det bättre.

// Maria

Av Maria Winge - 25 juli 2013 08:31

Dagarna bara rullar på.

Redan torsdag idag, det var ju nyss söndag.

Har jobbat, varit ledig, jobbat, ledig idag.

Hela helgen är jobb.


Men idag på ledig dag ska jag väl passa på att njuta av solen kan jag tro.

Tar nog hunden med mig och drar iväg till något bad.

Skönt att bara vara.


I morgon flyttar Gustav till landet.

Grannarna här är inte så snälla mot honom eller ungarna som bor här omkring heller.

Så för hans skull får han flytta iväg så han kan vara ute och göra det han vill.

Nu jamar han och vill ut men det får han inte för jag vill inte att någon är dum.

Kommer att sakna honom rejält. Hunden med för dom gillar varandra....  

Han spinner så fort man tittar på honom. Så mysig.


// Maria


Av Maria Winge - 21 juli 2013 23:48

Idag är Emmas födelsedag. 18 år!! Shit, vart tar åren vägen? Känns som nyss när hon kom till världen kl 7 på morgonen. Lycklig över att ha fått en flicka.
Ikväll tog hon sitt pick och pack och flytta in hos Andreas ett tag.

Vi har ätit smörgåstårta hela dagen.

Av Maria Winge - 20 juli 2013 10:32

Idag fyller min pappa år.

69 år!

I morgon fyller Emma år.

18 år!


Jag ska iaf städa undan idag och sen blir det att baka smörgåstårta.

En lugn dag med lite inslag av städ och sen lite mer myz med sonen som är här över helgen.


// Maria   

Av Maria Winge - 19 juli 2013 18:56

Är så fruktansvärt trött idag.

Men det är mitt eget fel helt och hållet.

Jag var på dejt igår kväll/natt.

Vi hade en trevlig kväll med god mat, vin och en massa prat.

Klockan hann bli 01.00 innan jag kom hem.

Pratade med min goaste vän till 01.30, vände och vred på mig.

Vet inte om jag somnade men om jag gjorde det så sov jag inte länge.

Var orolig att jag skulle försova mig i morse. För jag skulle börja tidigt så klart.

Men jag kom iväg och det funka att jobba.


Åkte iväg och handlade efter jobbet.

Har ju en dotter som fyller 18 år på söndag och jag köpte smörgåstårtsgrejer.

Så i morgon blir det tårtbak   .


Hämtade Lucas, han ska vara kvar här i helgen.

Så härligt!


Nej nu måste jag göra något innan jag somnar.


// Maria   




Av Maria Winge - 16 juli 2013 11:10

Då har man börjat jobba igen efter semestern.

Efter ett par timmar kändes det inte som man hade varit ledig i 3,5 veckor.

Så fort man är inne i det igen.

Men nu är det jobba som gäller som en tok resten av året.


Har en del saker att se fram emot.

Längtar   .


Var på gymmet igår.

Det var jag och en del karlar.

Tyvärr ingen som föll mig i smaken.

Annars är det ju ett bra ställe att leta på tänkte jag.   

Äh det dyker upp när det är dax. Inte än med andra ord.

Nu för tiden faller jag bara för upptagna......! Dom bästa är ju upptagna.

Har väl inte tid för någon iaf om jag ska jobba som en tok resten av året.


Ska väl göra något att äta för sen ska jag hoja till jobbet 13.30


Hej hopp// Maria   


Av Maria Winge - 14 juli 2013 10:57

Har varit några fina dagar nu på sista tiden.

Passade på att åka iväg och sola i fredags.

Tog med hundarna och Lotta och hennes dotter Sabina.

Solade och badade   .


Igår var det fest hos en fd jobbarkompis.

Vi grillade och åt gott och drack även gott.

Hemma igen efter 22. En väldigt trevlig och mysig kväll.


Idag är det regn och rusk.

Blir pepp inför jobb i morgon.


Svårt att börja jobba efter semestern tycker jag.

Fast efter några timmar är man inne i det igen och man har glömt bort att man har haft semester.


// Maria   


Älskar denna låt!   


Av Maria Winge - 11 juli 2013 23:30

Idag/kväll åkte Lucas hem till pappa för 3 veckor.
Saknar honom redan.
Men nu blir det hårdträning i 3 veckor.
Började med en cykeltur med Emma och Andreas. 21 km på 69 min. Duktiga vi är.
I morgon blir det bada av för det ska visst bli fint väder. Efter det blir det gymmet.

Nu sovdax.

// Maria

Ovido - Quiz & Flashcards