zilwerbeam

Alla inlägg under maj 2014

Av Maria Winge - 26 maj 2014 15:10

Igår var det mors dag.
Lucas kom upp och önskade mig grattis alldeles sömnig.
Emma å Andreas kom med blomma och lotter. Vann 20 spänn.
Linus kom över sen. Fick en bukett blommor. Han kom och gick flera gånger under dagen.
Hampus ringde och grattade mig.
Själv ringde jag min mor.

Var in på ica och köpte lite petunior till minabblomlådor.

// Maria :-)

Av Maria Winge - 25 maj 2014 16:33

Igår åkte vi till Furuvik.

Lucas, jag, Jessica och Zorine.

Packa in oss i bilen och åkte vid 12.30 tiden.

Kom fram och parkera bilen.

Gick fram till ingången.

Betalde och som tur var hade jag en rabattkupong så vi fick 20% billigare på inträdet.

Sen var det bara att hyra en kärra och lägga all packning på och börja gå.

Vi såg en massa djur.

 

 

 

Lucas och jag!

 

 

 

                   

 

 

Vi grillade mat som vi hade med oss.

Jag åkte berg o dal banan som jag gjorde förra året. Tyckte den var otäckare i år. Blir ingen mer gång. Men det är gjort.

Lyssnade och tittade på Stiftelsen som uppträdde.

Lucas vann en stor kexchoklad. Så han var nöjd efter den långa dagen.

Vi var hemma igen 22.30

Duschade och gick och la oss.

En helt underbar dag.


// Maria    

Av Maria Winge - 16 maj 2014 10:33

Jag fick tapetserat hemma i veckan. I vardagsrummet pga denna grej som ser för hemskt ut.

Vad gör målaren då? Jo, spacklar lite sen på med tapeten........vet inte om jag ska ringa och klaga. Orkar liksom inte.
Får se. Kanske efter helgen.

Inne på femte arbetsdagen idag, sju kvar innan jag får ledigt. Är så trött och känns inte som jag kommer att orka. Men har nog bara en sån dag idag.
Får nog massa energi i morgon när jag träffar Janne.

Lucas var ju så himla glad förra veckan när han klarade simningen i skolan, så nu slipper han gå ensam till badhuset på skoltid. Men nu gäller det för oss föräldrar att hålla simningen vid liv. Jag går med honom när han är hos mig.

Älskade barn.

// Maria :-)

Av Maria Winge - 15 maj 2014 22:39

Torsdag idag.

Veckan går så fort.

I morgon drar jag till heby och jobbar ett dygn.

Lucas går på pappavecka igen.

Det blir många jobbar dagar på raken nu pga heby jobbet.

Men jag blir bara kvar månaden ut i Heby för jag hinner liksom inte med livet.

Måste ju även tänka lite på hur jag mår och behöver ju vara lite ledig ibland.

Jobbar 12 dagar på raken nu. Det blir ju jobbigt men det är ju självförvållat.

Idag var jag på ekebygården tillsammans med mina poolare och andra timvikarier.


Var och lämnade blod idag. Lucas följe med, jag ville att han skulle se hur det går till. Han trodde att det skulle göra ont men det sticks ju bara till när dom sätter in nålen. Tog ett vinglas som gåva. Så nu blir det att börja spara på såna. Men då vet jag ju vad jag ska ta varje gång. Lämnar ju 3 ggr om året.


Nu lär jag sova så god natt   .


// Maria   



Av Maria Winge - 11 maj 2014 19:01

Spelade på Sanna igår och jag vann lite pengar   

Spelade även på österrike. Vann lite pengar där med   


Har blivit bokad på mycket jobb denna månad så min minustid bör ju förhoppningsvis minskas avsevärt.

Har olika ställen hela veckan. Det är roligt för man blir ju inte så trött på stället då. Nytt varje dag   


Var ut och joggade igår och orkade typ ingenting så jag lovade mig själv att nu jävlar ska jag ut varje dag, till vilket pris som helst. Än har jag inte kommit ut idag. Det regnar ju..........sen var barnen här och åt och jag kan inte jogga förrn det har gått minst 3 timmar efter maten, får håll annars. Så vid 20.30-21 kan jag förhoppningsvis komma ut.


I morgon kväll blir det att ta bort tavlor mm från väggar, ta ner gardinstång, blommor mm från fönstret. Ställa möblerna i mitten på golvet för målarna kommer tisdag morgon. Blir nytt och fint där inne. Ska bli så bra. Har hittat två tavlor som jag ska köpa till mitt sovrum oxå. Blir nog bra där oxå så småningom.   


Längtar till sommaren. Janne och jag funderar på att åka till Ullared och kolla. Längtar till augusti då bär det av till Irland. Ska bli så roligt. Har jag pengar kvar så blir det även en resa till Turkiet i september. Blir mycket resa av men guud vad spännande    och roligt! I januari blir det Kanarieöarna. Tur jag hittade mitt pass   .


// Maria   

Av Maria Winge - 10 maj 2014 22:26

Sitter och tittar på eurovision song contest och inser att vår låt Undo som Sanna sjunger så fantastiskt, faktiskt är jättebra. Hoppas hon kommer bra till. Jag har faktiskt spelat på henne på oddset.

Annars är det som vanligt här. Jobbar och sliter. Ingen ledig dag känns det som men jag är ledig nu lördag och söndag.
Lucas är ju här.

Emma har ju flyttat hemifrån. Hon flyttade ut i fredags förra veckan. Blev ju lite tyst och tomt men jag vänjer mig. Det hör ju till liksom. Att barnen bygger eget bo så att säga. Jag fick ju ett eget sovrum äntligen. Men nu ekar det i vardagsrummet. Får tapetserat där tisdag och onsdag. Sen åker det upp tavlor på väggarna och då slutar det väl eka, hoppas jag.

Lucas och jag hade myskväll igår. Pizza och chips. Idag äts de sista chipsen upp.

Har hunnit jobba på salas nybyggda äldreboende oxå och det är kul och spännande.

Fick veta häromdagen att jag ska jobba i hemtjänsten i sommar som jag ville. Men kan inte ropa hej än för det kan ändras.

// Maria

Ovido - Quiz & Flashcards