zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

söndag

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern.

Jag och Lucas har bara chillat.

Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort.

På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.


Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår tordes jag inte sitta i solen för jag hade blivit lite väl röd dagarna innan. Men idag har jag kunnat sitta en stund.

Har passat på att tvätta några maskiner tvätt.


Var ut på en power walk, tänkte jag, men så efter ca 1,5 km fick jag för mig att jag skulle springa. Jo det gjorde jag i ca 3 km, men jag insåg inte hur jäkla jobbigt det är när det är så varmt ute, så efter dom km gick jag hem igen. Men totalt blev det 6.77 km. 

 

Nu var ju appen inställd på promenad så den tycker jag har rekord nu. Men jag vet ju bättre.


Efter duschen blev det en ansiktsmask. Det var längesen och jag behövde verkligen det nu. Måste göra det oftare kan jag säga.


 


I fredags gjorde jag en hallon och blåbärspaj. Den blev god.


 


I går var jag till sala sjukhus för att hälsa på farmor Lisa. Hon är vid gott mod och är fast besluten att snart komma hem igen. Det är så skönt att hon har den inställningen. Jag bytte stomipåsen. I morgon är det dags igen. Hon litar inte på att sjukhuspersonalen kan byta stomin. Hahaha!   


// Maria   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Av Maria Winge - 22 juni 2015 21:38


Första semesterdagen. Jag ställer klockan på ringning kl 8 kl 9 och kl 10. Kliver upp 8.15 ca. Tar hunden med på långpromenad på 5 km. Vi går längs gröna gången och där hoppar det upp ett rådjur framför oss. En bit längre bort ligger en orm och sol...

Ovido - Quiz & Flashcards