zilwerbeam

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria Winge - 15 januari 2012 11:59

God morgon!

Tog mig en rejäl sovmorgon idag.

Vakna vid 9 och gick ut med dogsen.

La mig igen och låg till halv tolv.

Jag somnade aldrig om igen men det var skönt ändå att ligga.


Nu är det "morgon" kaffet och sedan ska jag cykla iväg till gymmet.  

Känner inte direkt för det men jag MÅSTE ju.


Har så ont i handlederna och lederna i fingrarna nu.

Tror det kan bero på arbetstyngden just nu......man sliter ut sig rejält med en boende nu.  

Vi är många som tycker det är jättejobbigt nu, men vi måste ju jobba. 


// Maria   



Av Maria Winge - 14 januari 2012 22:28

Blev något sur på Babe för en stund sen.

Hon har tuggat sönder en blyertspenna i min säng...... 

Fast först såg jag när hon tuggade på en bläckpenna!


Förstår inte varför hon ska ta mina saker när hon har egna hundsaker att leka/tugga på......!!!!

Morrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!


// Maria    

Av Maria Winge - 14 januari 2012 13:54

Var på stan och gjorde av med presentkorten jag fick i julklapp av chefen.

Det här blev det:

 

Hade ju varit in på blomsterverkstan flera gånger och tittat och inte kommit på vad jag ville ha där.

Blommor har jag, och dom som lever räcker att ha.

Denna glas grej med ljus i och lite grus på botten. Kosta 200 kr  


Hittade 2 till presentkort jag fick för längesen och då gick jag till Bergs blommor och köpte det här:

   

Tulpanerna alltså  .


Var in på Linneskåpet och såg så fina tallrikar, 59 kr st och det var ju inte för dyrt. Men det får gott vänta ett tag. Har skickat efter lite kläder till Lucas, blir nog bäst att jag har kläder här som jag köpt än att vi ska dra med mellan hela tiden. Ska nog ta grabben till frisören vid lön, pappan har inte varit där med honom sen jag var där i somras.... .


// Maria    


Av Maria Winge - 14 januari 2012 09:06


Våran söta hund Babe!

Hon fyllde ett år i  tisdags!

Underbara hund  


I oktober fick vi även ta hand om Bobbo. 

Han är Babes morbror.

Får lägga upp ett foto på honom oxå.


Varannan vecka så är vi hundvakt åt min sons hund Bella.

Det är Babes syster.

Har även haft henne hela natten pga att han jobbar över denna vecka så mycket och även idag skulle han jobba. Hon har svårt att va ensam hemma. Därför får hon vara här hos våra.

Här är Bobbo:


 

Bella med huvudet i matskålen (som vanligt)   

 

Älskade djur! Fast ibland blir man galen på dom......!!! 


// Maria    


Av Maria Winge - 14 januari 2012 08:53

En ny blogg!

Kan ju vara roligt tänkte jag.

Har haft den gamla i 2 år.  

Alltid roligt med något nytt.


Idag är jag ledig och tänkte ta lång sovmorgon.

Men så blev det inte. Hundarna väckte mig kl 8.

Bara att gå ut då.


Möblera om i sovrummet i går kväll.

Tror det får vara så faktiskt.

Kändes bra att sova så.

Får ringa brorsan så får han komma över och hjälpa mig att borra upp en lampa vid sängen.

Fått låna av en kompis som inte behöver den längre.    



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards