zilwerbeam

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria Winge - 17 januari 2012 09:15

Igår ringde jag till försäkringsbolaget för att stöldanmäla cykeln.

När vi typ är klara så frågar hon om jag vet vad en ny kostar. 

Jag vet inte alls säger jag. Men kolla det och så hör du av dig igen säger hon.

Av nypriset skulle jag få 20 % och så en självrisk på 1500 kr, så då blir jag typ skyldig dom!!!

Tror ju inte att cykeln kostar 8-10000 nu!!

Så jag får ju inte ett öre därifrån förstår jag nu.


Blir till att försöka hitta någon begagnad att köpa någon gång.

Behöver ju en cykel.


// Maria  

Av Maria Winge - 16 januari 2012 22:20

Har gjort plankan ikväll.

Fy sjutton va jobbigt det var.

Hade glömt bort hur jobbigt det faktiskt är.

Var duktig ändå:

1 min planka

vila

1 min planka

vila

1 min planka

vila.

Har bestämt mig för att göra så här varje dag.

Efter ett tag kan man ju utöka förstås.

Men även göra plankan på sida går ju oxå väldigt bra.

Så i morgon blir det även sida.


// Maria   

Gym

Av Maria Winge - 16 januari 2012 18:07

Eftersom cykeln blev stulen igår så fick jag gå till gymmet idag.

Så efter en heldag på jobbet så knatade jag iväg till badhuset.

Gymmade, tog i ordentligt idag  .

Får jag inte träningsvärk i morgon så är det konstigt.....!


Men i morgon är det dags igen. Men efter gymmet tänker jag simma oxå.

Passa på när man är där tänkte jag.  


På torsdag är det dags för vår gympa igen.


Nej nu är det duschen som gäller. Har fått i mig varma koppen och några hårda smörgåsar med kaviar.


// Maria    

Av Maria Winge - 15 januari 2012 21:59

I morgon stängs min hemtelefon av.

Jag har sagt upp abbonemanget.

Känner att jag betalar bara en massa avgifter.

Ringer ju nästan aldrig från den.

Så i morgon stängs den av. 

Undrar hur det känns?!

Har ju haft den i 2.5 år.

Sen jag flyttade till min lägenhet på åkra.

Det blir nog bra.

Sparar ju ett par hundra i månaden.

Räkningen var/är ju aldrig större än 500 i kvartalet.

Nu var den nog högst på 650 kr.

Men bredbandet har jag kvar iaf till oktober för då går det ut om jag inte förlänger det. Men det tror jag inte. Vill prova något annat bolag än telia.


Så från och med nu är det mobilen som gäller  


// Maria    

Av Maria Winge - 15 januari 2012 19:44

Har varit runt och letat efter min cykel, utan framgång.

Har varit i kontakt med polisen.

I morgon ringer jag försäkringsbolaget.

Usch vad tråkigt.

Vill ju ha min cykel.......


// Maria   

Av Maria Winge - 15 januari 2012 17:08

Någon har snott min cykel!!!!!!!!!!!!!!   

Fan va galen jag blir!!!

Den fick jag något år innan jag fyllde 30. 

Har haft den så länge, med tanke på att jag är 42 nu.


   Så här ser den ut!!!     

Av Maria Winge - 15 januari 2012 16:50

Har nyss kommit in efter en långpromenad med hundarna.

Vi var nog ute i 40 min. Skönt men bitande i kinderna.

Tur man hade mössa och vantar på sig.  


Tror jag ska sätta mig med broderiet, fast jag har ont i lederna....

men jag kan ju inte låta det ta över mitt liv!! 


Ryggen känns ju skapligt, speciellt när jag var ute med hundarna kändes det bra.

Man spänner sig så väldigt när det är halt ute oxå...!



Av Maria Winge - 15 januari 2012 14:31

Gymmet är gjort. Orkade ingenting idag kändes det som.

Svettig som bara den.

Ont i ryggen idag.

Men det beror nog på att jag låg så länge idag  

Cyklade dit och hem, 3.15 km. Alltid något.

Handlade på hemvägen.

Mycket tio-kronors varor på ica den här veckan.


Lingongrova 10 kr

Blodapelsin i nät 10 kr

Blodpudding 5 kr

Nudlar 5 för 20 kr


Så här efter jul är man ju lite fattig så man får ta tillvara på tillfällen som kommer.     


Nu har jag slängt in i ugnen en potatis och köttfärs mossaka. Jättegott!!! 


Ovido - Quiz & Flashcards