zilwerbeam

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Maria Winge - 26 januari 2012 22:24

Idag har varit en ledig dag från jobbet.

Gick upp kl halv 7 för att väcka Lucas och börja med att plocka bort gardiner och flytta sängen.

Kl 7 kom 3 målare. Ena gick iväg. De andra två var kvar och skulle fixa i sovrummet.

 

Så här såg det ut efter halva dagen ungefär. Passa på att fota när dom var iväg.


Iaf så gick jag iväg till gymmet och gymma i en timme. Jogga på löpbandet i 13 min. 2.3 km. Gick hem till Jess och fika. Hundarna var där medans jag gymma för att målarna skulle slippa höra dom skälla hela tiden.


Så hem och luncha.


Kl 13 var det dags att hämta Lucas i skolan. Så gick vi hem och Lucas satt sig vid datan och jag la mig i soffan ett tag.

Vid 15 tiden var målarna klara med sovrummet:


 


Jag blev jättenöjd. Nu ställde jag bara dit sängen där den ska stå så får jag fixa resten imorgon kväll. Måste ju ha något roligt att göra på fredagskvällen så klart.   


På jobbet hade vi APT häromdagen och inför det har vi haft hälsobingo. Ett a4 med rutor som det står vissa saker i som vi skulle ha gjort. Jag vann iaf ett pris för jag hade varit så duktig.


 

Den här skålen.   Roligt att vinna något.


Fredag i morgon och Lucas ska hem till pappa i en vecka igen. Veckorna går så fort nu för tiden tycker jag.


I kväll var Emma barnvakt medans jag var på Lunakören och sjöng. En jätterolig aktivitet som gör mig så glad varje varannan torsdag.  


Nu dags att lägga sig. Börjar jobba kl 7. Måste gå iväg med Lucas tidigare än vanligt......


/// Maria    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards