zilwerbeam

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria Winge - 19 januari 2012 17:34


Får se om jag lyckades att få in den här videon.

Av Maria Winge - 19 januari 2012 08:41

Gjorde ju ett så fint bildcollage av familjen.

Tyckte jag.......

Såg sen att jag hade missat Lucas!!

Så nu kommer nästa bild och där finns han med.



Usch på mig att jag missa det. Att det tog flera dagar att se.


Nåja gjort är gjort.


Idag är jag ledig iaf. Ska gå till badhuset igen och gymma på förmiddagen.

Ikväll så blir det gympa. Lättgympa. Den är inte så lätt kan jag säga.


Annars blir det tvättstugan ikväll och så laga lite mat skadar ju inte.

Handla ska nog hinnas med.

Lucas kommer ju i morgon och då lär man ha lite extra hemma.


// Maria   


Av Maria Winge - 18 januari 2012 09:44

Träningsvärken är inte så hemsk som jag trodde.

Men det kan ju bli värre förstås.

Känner uppe på axlar och nacke, men det är nog från simningen.

Benen är ju mina 5 km jogging.

Magen känns ju ordentligt. Efter mina plankor. Både mitt fram och på sidorna. Påminns när jag hostar till.

Men det blir ju bättre om ett tag. När man är van vid plankorna.


Blev väckt kl 8.10 av chefen. Men somna om. Sov till 9 ungefär. Nu sitter jag här med kaffet. Ska snart ta lite frukost. Börjar jobba halv 2. Men det blir ju med möte en timme. 


Tror jag ska försöka hinna med att dammsuga innan jobbet oxå.


// Maria   

Av Maria Winge - 17 januari 2012 23:05


Familjen      

Av Maria Winge - 17 januari 2012 22:25

Tiden går så fort.

På torsdag ska min dotter   Emma komma och ha praktik på mitt jobb i typ 18 veckor.

Två dagar i veckan till v 22. Hon ska INTE gå med mig. Inte bara hon ska praktisera hos oss utan även sonens flickvän Amanda. Hon ska INTE heller gå med mig. När chefen fråga mig sa jag ifrån eftersom det är familjen. Det förstod hon ju. Känns ju lite konstigt att hon ska gå i mina fotspår. Men det är ju inget som säger att hon blir på ett äldreboende. Hon går ju första året på yrkesgymnasiet och går lärlingsutbildning.


Hampus   gick ju industri och jobbar på metso. Han fick förlängt ett halvår till. Jätte kul! Speciellt skönt eftersom han har flyttat hemifrån och sköter sig själv.


Linus   går sista terminen på ABB industri gymnasium och han vill bli elektriker säger han. Det kommer han nog att bli. Duktig på såna där konstiga saker som jag fattar noll av.


Lilla minstingen Lucas   som är 7 år och går i första klass, fullt upp med att lära sig läsa och skriva och räkna. Sån kontrast mot dom andra stora barnen. På fredag är det dags för honom att komma hit en vecka igen. Han var ju nyss här.


Är så skönt när det går bra för mina älskade barn.  

Av Maria Winge - 17 januari 2012 22:08

Träningsvärken smyger sig på.

Känner redan i sidan på magen och magen.

Undrar hur det ska bli i morgon??

Men i morgon blir det en träningsfri dag.

Ja nästan. Måste ju fortsätta med plankorna så klart.


Får se om jag ska iväg på ngt informationsmöte i morgon halv 2.

Börjar ju jobba då. Bra början på jobbdagen med ett möte.


Nu blir det lite kaffe innan jag ska lägga mig.

Lite trött efter en jobbkväll.


// Maria   

Av Maria Winge - 17 januari 2012 14:15

Är jag knäpp i huvudet eller är jag bara helt enkelt jäkligt envis??!!!


Först plankan hemma sen promenerar jag till badhuset, 1.5 km, där gymmar jag ordentligt, tar i så svetten lackar, tar mig upp på löpbandet och joggar i 30 min, 5 km PHU!!!! Helt slutkörd känner jag mig.  

Går in i omklädningsrummet och klär av mig och så sätter jag på mig badkläder, går ut och simmar i 20 min!   Tråkigt var det. Därför jag bara simma i 20 min. Sen promenad hem.


Har ju bestämt mig för att träna ordentligt i år. Bara att köra på.


Nu lär jag väl göra någon mat innan jag ska jobba halv 5.


// Maria   

Av Maria Winge - 17 januari 2012 10:43

Passade på att göra plankan nu eftersom jag jobbar i kväll.

1 min planka

vila

30 sek planka sida

vila

30 sek planka sida

vila 

1 min planka

vila

30 sek planka sida

vila

30 sek planka sida

vila

1 min planka

Totalt 5 min.

Fy sjutton va jobbigt, hela jag skakar....!!

Men det är ju så det ska va.


// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards