zilwerbeam

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria Winge - 7 februari 2012 18:38

Var idag iväg på min Hälso grej via jobbet.

Kom dit 13.30 Dom prata på om motion och hälsa.

Vi fick våra stegmätare. Satt på oss dom och gick ut.

Vi gick runt lilla dammen. Sen väl tillbaka kollade vi så dom låg ungefär lika.

Vi hade gått 3000 steg alla plus minus några hundra steg.

Ska bli intressant att se var det hamnar på när jag lägger mig ikväll.

Ska föra in i Motionsdagboken varje dag.

På fredag ska vi till gymmet och gymma.  


Nog om det.

Nu ska jag lämna ungarna hemma och bege mig till kören, vi har sångövning tillsammans med min gamla kör sockenkören.  Det ska bli roligt. Sen har jag vanliga körövningen på torsdag.     



// Maria   

Av Maria Winge - 6 februari 2012 22:24

Efter att ha frusit i några dagar nu så kände jag att jag frös om fötterna.  

Tänkte hela helgen på att man skulle ha lite varmare på fötterna.

Så sagt och gjort så var jag in på gallerian och köpte ett par strumpor till mig.

Varma och mjuka och inte tjocka men så sköna!


   Emma fick oxå ett par.

Men hon fick en annan färg så vi vet vems som är vems.


Ser fram mot morgondagen då min Hälsa grej börjar på jobbet.

Stina och jag ska iväg mellan 13.30-15.30 Först blir det nog bara lite prat och så.

Så får vi nog våra stegräknare som vi ska ha på oss hela vakna tiden. Ända till juni....!

Sen blir det en promenad för att kolla så stegmätarna funkar som dom ska.

Återstår dokumentation över alla stegen vi går varje dag. Blir intressant att se.


Har haft kaffefrämmande i kväll.  

Väldigt trevligt.


En annan otrevlig sak var att en granne ringde och påpekade att mina hundar skäller hela dagarna.  

Men det tror jag inte riktigt på. Inte hela dagarna. För då skulle dom skälla när jag kommer hem tex. Det gör dom aldrig. Men vi får väl se hur det går. Jag är på jakt efter något annat antiskall halsband som förhoppningsvis ska funka bättre än de jag köpte.


// Maria    

Av Maria Winge - 5 februari 2012 14:31

Vägde hundarna häromdagen. Dom är inte tunga heller.... 


Bobbo 5,7 kg  


Babe 5,2 kg   


Inga tungviktare direkt.


Nu matlagning.


Jag städade ur "datarummet" och möblera om där och flytta ut internet sakerna ut i hallen och så funkar inte det nu.... så typiskt. Det är modemet som krånglar. Rätt vad det är så stängdes det av men nu lyser det inte ens....får nog köpa nytt.


// Maria   

Av Maria Winge - 5 februari 2012 13:07

Städat idag.

Nu är det bara "datarummet" som behöver städas.  

Men känner inte riktigt för det längre.

Nackdelen är det är riktigt smutsigt och behöver nog städas mest av allt här hemma.......!!


Borde ju passa på nu när Emma och Lucas gick till sin farmor för att hälsa på.

Ensam med hundarna som oxå självklart ska "hjälpa" till (att va ivägen)!


Mat då???

Vad ska ätas idag???

Emma vill äta ravioli. Det får bli det. Ingen höjdare men det går ner såklart.


På med musik och så kör jag på!!   


// Maria   

Av Maria Winge - 5 februari 2012 08:48

Då har melodifestivalen börjat igen.

Lucas blev helt såld på Sean Banan. Men det förstår jag.

Annars tycker jag att det var rätta låtar som gick direkt till globen.

Dead by april kanske är bra. Jag ska lyssna på dom idag på youtube.

Mystery låten var ju kanon bra.

Jag kan ju ändra mig angående hårdrock.


Idag blir en innedag igen kan jag tro. Vill inte ut och frysa.

Men det är varmare idag vid den här tiden än igår. -13 nu. Igår var det runt -18. Brrrrrrr...... 


// Maria    

Av Maria Winge - 4 februari 2012 11:04

Har/är ju väldigt svårt att klippa klorna på min/vår hund Babe.

Hon skriker och är inte ett dugg still. Men vi var ju tvungna och barnens pappa har hjälpt mig med det nu i veckan.

Men jag känner ju att jag måste ju göra det själv nån gång.

Nu har jag bestämt mig för att jag ska försöka ta en klo i veckan och då borde hon sluta med att skrika och fara omkring. På bakbenen slits dom ju ganska bra av sig självt men framtassarna är inte bra. Eller var inte bra. Nu är det ok igen. Jag måste övervinna min egen oro/rädsla för att klippa dessa. Önskar mig själv lycka till (kan behövas).   

 


// Maria   

Av Maria Winge - 4 februari 2012 08:34

Igår när Lucas kom så låg en inbjudan till kalas i väskan till idag! Lite kort varsel kan jag tycka. Men han ska gå iaf. Om det är -10 grader så ska dom vara hemma hos Edvin annars ska dom vara på måns-ols och leka, grilla korv, fiska, skridskor mm. Tror det blir hemma hos dom faktiskt. Min termometer stod på -18.8 när jag var ute med hundarna.   Kalaset börjar 11. Måste ju även köpa present kom jag på.   


Sen låg en annan lapp i Lucas väska. Dom hade provat på luftgevärs skytte med skolan och Lucas tyckte det var jätteroligt så han vill börja med det. Så på onsdag går vi dit och kollar. Kul för han vill ju inte göra något som vi har kommit med förslag på. 


Annars blir det en inne helg för oss kan jag tro. Inte ens hundarna ville va ute i kylan. Tror dom får ont i trampdynorna av kylan. Dom trippade sista biten hem. Jag får nog ta tag i städningen när Lucas är på kalaset.


// Maria   

Av Maria Winge - 3 februari 2012 17:23

Jobbat till 13.30 idag.

Nu är jag ledig i helgen, så skönt.

Ska bara slappa och ska det bli så kallt så håller vi oss inne tror jag.


Efter jobbet tog jag mig till gymmet och gymma.

Sen blev det 6 km jogging på löpbandet, 36,5 min.

Va kul det är när man inser att det går faktiskt att klara mer än 5 km  

När jag väl kunde spräcka min 5 km gräns var det en härlig känsla.

Nu har jag tagit en halv km mer varje gång.


När jag var klar på gymmet tog jag mig iväg till willys och handla.


Så hem och duscha.


Nu har lilleman (Lucas) kommit  


Lagar lite mat. Spagetti och köttbullar!


// Maria    

Ovido - Quiz & Flashcards