zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Helg

Av Maria Winge - 16 februari 2013 09:05

Igår fick jag hem Lucas igen   .

Har längtat så efter honom. 

Men det är ju tur att en vecka går så fort.

 

Det var gladiatorerna för honom igår kväll.

Det var ett jäkla liv på honom, han hejja och gapa och hojta på någon som han höll på och ville skulle vinna. Men det var så härligt att ha lite ljud hemma. Emma var oxå hemma och jag var så glad men hon stack iväg till Andreas igen. Dom kommer ikväll och vi ska titta på melodifestivalen tillsammans tror jag.

 

Nu är hon på bilskolan och går introduktionsutbildning, så hon och jag får börja övningsköra. Jag har ju redan gått den med Hampus och Linus så jag slipper det den här gången. Sen är det bara att fixa papperna på det och tuta och köra.   

 

Idag tänkte vi åka ner till biblioteket och låna böcker, han vill låna någon spännande och läskig bok. Vi får nog fråga någon som jobbar där.

 

En vecka har gått för mig på röd våning. Jag börjar lite smått få in lite rutiner på vad som ska göras när. Men det är en bra upplevelse att se hur det är överallt i huset. En stor fördel är ju att man kan hela huset och hoppa in överallt om det skulle behövas. 

 

När det blir vardag och ledig dag ska jag ringa vetrinären och boka tid för katten. Han måste kastreras och då får han även en tatuering i örat. Jag tror inte jag kan hålla honom inne i sommar så då är det bra att han inte springer runt och gör alla med barn.   

 

// Maria   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern. Jag och Lucas har bara chillat. Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort. På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.   Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår to...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Ovido - Quiz & Flashcards