zilwerbeam

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Maria Winge - 3 februari 2013 18:13

När Lucas kom i fredags kväll så hade han så mycket läxor.

Många mattetal, läsläxa och massa andra saker.

Förstår inte hur mycket ska barnen klara av egentligen??

Nu tror jag att Lucas har varit hemma igen från skolan när han var hos pappan och fått hemläxa för det och sen att dom inte har gjort den vanliga läxan som är varje vecka.

Men hur kul är det då att sitta och behöva göra allt hemma här bara nån dag på sig att fixa allt.....!

 

 

Detta skulle visst in i morgon så det har vi gjort. 24 frågor om vintern och djur mm.

 

 

Hela den här ska tydligen va klar och lämnas in i morgon.

 

Det här är det vanliga. 

 

Det här med. Ett kapitel ska läsas.

 

Vi vet iaf vad vi ska göra.

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 3 februari 2013 14:42

Söndag - vilodagen!

Nja nästan iaf.

Jag hade ju lovat Lucas att vi skulle baka något. 

Jag frågade om vi skulle göra chokladbollar.

Ja tyckte han men vad roligt det blev då!!!

JAG gjorde smeten, JAG rullade!!!!

Inget mer bak av här inte...

 

Igår var Lucas kompis Maximilian här hela dagen typ.

Dom spelade tv-spel och hade sig. Jättekul att dom leker så bra ihop.

 

Sen igår blev det ju melodifestival med glass, maräng och chokladsås. Mums!

Så nu har jag gottat mig tillräckligt denna vecka.

Gillade den här låten som grabben sjöng.

Nu är det hårdhandskarna igen.

Måste få bort den där extra bilringen (om det går).

 

Har nyss ätit lasange. Men rivna morötter till.

 

Nyss lånat ut bilen till Emil. Han ska hämta Ewa i stockholm. Hon har gått en hundmassagekurs i dagarna 3 och ska så småningom börja massera hundar. Häftigt!

 

// Maria   

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards