zilwerbeam

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Maria Winge - 5 februari 2013 20:21

Igår hjälpte jag Emma och Andreas att köra sängar fram och tillbaka mellan mig/Emma och Andreas.

Emma och Andreas var så trött på att trängas i Andreas säng så dom ville ha Emmas dubbelsäng där. Sagt och gjort så fixade Andreas en släpkärra via sin pappa och jag chaufför. Fram och tillbaka och jag som inte kan backa med kärra. Men trot eller ej, det gick rätt bra, fast jag tog om och tog om. Det var stooooooor plats att vara på. Det snöade oxå med min otur så klart. Men det blev av och vi lämnade kärran på plats och väl hemma var vi trötta och slut.

 

Idag var det Hampus tur. Jag hade fixat fram en gratis soffa till honom som skulle hämtas idag. Bara för oss att åka och hämta ett hyrsläp sen förbi Andreas pappa för att hämta upp ett vardagsrumsbord som Hampus fick av honom. Sen hämta soffan. Tur att man kunde åka runt där. Så vidare hem till Andreas idag igen för att hämta köksbord och stolar som Hampus fick av Andreas som han fick av mig en gång. Så hem till Hampus för att lassa av allt. Tänk soffa, soffbord, köksbord och fyra stolar betalade Hampus 150 kr för.   (det var hyran för släpkärran han betalade)

Jag frågade Hampus pappa om han kunde backa ut kärran åt mig och det gjorde han. Så snällt och så följde han med och lämnade tillbaka den för där skulle det också backas. 

 

Känns skönt att Hampus har möbler igen. Amanda kom och hämtade sitt pick och pack efter att Hampus hade fått hem sitt. 

 

Jobbade idag. I morgon ledig och det i dagarna tre. Sen börjar jag på lördag morgon igen. Så två dagar kvar på blå våning. I nästa vecka börjar jag jobba på röd våning. Sen har jag varit på alla våningar och det är ju bra. Idag har jag satt upp hur jag vill ha semestern. Det blir 4 veckor v. 29-32. Ska bli så skönt med semester. Jag ska försöka vara ledig på påsklovet med Lucas oxå. Men jag har ju ändå 31 dagar och sparade 3 dagar från förra året. 34 blir det. Så får man väl hushålla lite oxå. 

 

// Maria   

Dagens låt!

 

Ovido - Quiz & Flashcards