zilwerbeam

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Maria Winge - 29 januari 2013 21:06

Hos optikern gick det väl bra.

Han förväntar sig att jag hör av mig i höst igen.

Jag har ju börjat eller inte börjat men de senaste åren så ser jag lite sämre på nära håll.

Du vet gammeln!!!!

Han tror iaf att mina armar inte räcker till inför hösten men tjurig som jag är så inte hör jag av mig till honom då heller, jag väntar nog ett tag till om jag känner mig själv rätt. Men snart har jag väl inget val längre......

Men då pratade han om att ena linsen ska va för nära håll och den andra för långt håll, tydligen så lurar man hjärnan och den vänjer sig fort med det.

Men till dess att jag känner för att gå dit och få det fixat så kör jag med mina läsglasögon. (jag är tjurig jag när jag vill)   

 

Sen till vetrinären. Vi gick in och hon börja skaka och gnälla. Hon gillar inte att gå dit för det förknippar hon med kloklippning. Men nu började vetrinären med hälsokontrollen, lyssna på hjärta, lungor, titta i ögon, öron halsen tänderna känna på kroppen, böja och bända på benen osv, känna i rumpan, hon har ju hasat mycket på rumpan och jag har avmaskat henne och därför kände hon i rumpan och det visade sig att Babe hade fulla analsäckar som hon själv inte klarar av att tömma själv. Men det gick bra när vetrinären gjorde det. Sen blev det en spruta. Sist 2 st som klippte klorna. Sen fick vi gå hem. Hon är ju så kräsen vovven min så hon tar inte emot hundgodis. Glad som sjutton så gick vi därifrån och vidare lämnade jag henne hos Jessica. Där fick hon vara till kl 20 i kväll.

 

Åkte ju till Leos lekland med Lucas och vi lekte där i två timmar innan han tröttnade. Vi fikade även där. Det var inte dyrt som det var på busborgen. Väl klara på leklandet så stannade vi till på donken och Lucas åt happy meel,jag tog en big mac som vanligt. Sen hem med grabben till pappan.

 

Hem och hämtade innebandy grejer och hårfärgen. Åkte vidare till Jessica. Hon och jag hjälpte varann med hårfärgning. Blev lagom klar till det var dags för innebandy. Hämtade Babe efter.

 

Nu hemma och ska snart kasta mig i badet och sen lägga mig. Trött efter allt idag.

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 29 januari 2013 08:11

Så typiskt, när man ska ta urinprov på hunden så kissar hon inte alls!!

Tur jag tog i går så jag har i reserv om hon inte kissar innan vetrinären kl 11.

 

 

 

Nåväl först ska jag till optikern för min årliga linsundersökning. 

Kostar 550 kr och det är ju bra men som sagt så får jag inte köpa linser förrn jag har gjort undersökningen. Så mina linser tog slut för ett tag sen och jag har haft linserna i för länge. Tog ur dom igår och har glasögonen på mig. Så köper jag linser för ca 400 kr för ett kvartal. 

 

Sen när jag har avverkat synsam och vetrinären så bär det iväg till västerås med Lucas, till Leos lekland tänkte jag. Sen även donken.

 

Väl hemma därifrån är det bara att lämna iväg Lucas och så blir det innebandy. Sen tänkte jag försöka hinna med en hårfärgning. Om jag får någon som hjälper mig......

 

 

 

Dom grå ska bort!!

 

Rapport kommer sen om allt.

 

// Maria   

 

Ovido - Quiz & Flashcards