zilwerbeam

Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria Winge - 13 augusti 2012 21:28

Har haft fullt upp idag.

Sprungit på stan ett flertal gånger.

Gjort massa måsten.

Men bra måsten.

 

På eftermiddagen var Emma, Lucas och jag och spela minigolf.

Jag sa att den som vinner får en glass.

Jag vann! Fast jag tog en mugg kaffe och barnen fick varsin glass istället.

Alla nöjda (nästan).

 

Håller på att planera många saker som ska hända framöver.

En sak i september och en sak i oktober.   

 

Blev uppringd av chefen idag och vi ordnade en sak.

Det ska bli roligt.

 

Nu ska Lucas läggas.

 

Vädret har varit uppehåll, med enstaka soltillfällen. Det var riktigt varmt och skönt då.

// Maria   

Av Maria Winge - 12 augusti 2012 19:30

Då var Lucas 8 års dag avklarad.

Grabben är jättetrött just nu och det blir förmodligen sängen för honom tidigare än vanligt. Och vanligt nu på sommarlovet är 22 ungefär.   

Jag vakna av någon som sa "idag är min födelsedag" och klockan var 5.30! 

Jag fortsatte att sova för det är för tidigt att gå upp även om det är födelsedag.

Klev upp halv 7. Ut med hundarna. Göran kom och så kom Emma och Andreas upp så sjöng vi för Lucas.

 

Många paket blev det.

 

Han hade besök av morbror Toni tidigt i morse, eller ja vid 9 tiden ungefär. Linus kom hit vid halv 10 snåret och stanna kvar hela dagen. Hampus och Amanda kom vid tolv och stanna en lite stund. Min farmor Lisa kom också på förmiddagen. 

Lucas fick många paket och 1000 kr i present. Känner jag honom rätt så gör han av med en del av pengarna i morgon redan  .

 

Hans pappa har varit här nyss och nattat grabben. 

 

Han fick två hårfärger i present, såna som frisörer har och sprayar i. Han var både lila och grön i håret så när jag hjälpte honom att tvätta håret så blev löddret mintgrönt    skitfint!

 

Glömde skriva förra gången att Lucas hade 2 fästingar på sig när vi va på Åland. Bläääääää.

 

I morgon har vi fullt upp på förmiddagen sen blir det minigolf på eftermiddagen.

Hårfärgning står också på schemat, mina gråa ska bort igen.

 

Uppehåll hela dagen. Sol en del.

// Maria   

 

Av Maria Winge - 10 augusti 2012 22:07

Då var vi hemma igen efter en sväng till Åland.

Var inte lika fint väder i år som förra året men vi hade iaf inte regn och åska varje dag som dom här hemma har haft tydligen.

Vi var uppe länge på kvällarna, ja länge för Lucas iaf, efter kl 22 fick han va uppe.   

Sov morgon tog han och jag, fast jag vakna före honom alla dagar utom en. Hemma är det tvärtom. Hmmm jag undrar varför det var så???!!!

 

I tisdags fick jag väldigt goda nyheter hemifrån och det kanske jag delar med mig av framöver   

 

I tisdags kväll fick jag ett ryck och skulle ge mig ut och jogga. Jag tog på joggskorna och drog iväg. Blev visst 4 km när jag kom tillbaka. 

 

Då hade visst strömmen gått och Emma var livrädd för hon hade tydligen hört åskan. Men inte jag för jag jogga med musik i öronen. 

 

Så fort vi kom hem lämna vi av Andreas grejer hos honom och sen vidare med 2 lådor öl till Göran.

Sen hem och packa ur bilen och så på en gång hämta jag Babe. Åh vad vi hade längtat efter henne   

Man märker inte så mycket man har längtat förrn man är hemma och träffar henne igen. 

 

I morgon blir det tårtbak för min sötkorv Lucas fyller 8 år på söndag. Min stora kille, ska börja 2/3 i höst, eller rättare sagt om 1,5 vecka.

 

Nej det var allt idag. 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 3 augusti 2012 19:49

I morgon åker vi.

Ska bli så skönt.

Har varit iväg och hämtat bilen och tankat den.

Så hem med den och ut med hunden.

Träffar Ewa som är ute med sina hundar, så vi gick tillsammans.

Under tiden kom vi på att jag/vi glömde ta med kylboxen som jag skulle låna, bara följa med henne hem igen och hämta den.

 

Nu ska jag packa vidare så allt är klart till i morgon.

 

Väldigt kvavt ute i dag. Man smäller nästan av!

// Maria   

 

 

Av Maria Winge - 2 augusti 2012 09:11

Jag var iväg på en hemlig resa för ett tag sen.

Ganska kul faktiskt.

Man satt sig på bussen och visste inte allt vart vi skulle.

 

När bussen börja röra sig förstod vi att vi ska uppåt Dalarna.

Åkte förbi Avesta, Säter och till sist stanna vi i Hedemora.

Där plockade vi upp en guide efter vägen.

 

Vi stannade till och fikade i gammelgården i Borlänge. Kaffe och smörgås. Jättegott.

Där fanns dom här att titta på.

 

     

 

Vi fortsatte och stannade vi utanför Jussi Björling Museum.

Vi fick sitta och lyssna och titta på lite film innan vi gick runt och tittade.

 

     

Efter en trevlig visning om Jussi, som faktiskt var väldigt intressant så gick resan vidare mot lunch.

Vi stanna till i Säter på deras golfresturang och åt.

  Pannbiff och potatis. Mums jättegott. Mätt i magen blev jag.

 

Resan gick sen vidare mot nya äventyr.

 

Vi stannade till vid Bio tv museet i Säter.

 

     

   

Det var inte lika intressant som Jussi museet tycker jag men det var helt ok.

 

Efter museet var det dags att fika igen.

På Säters Hembygdsmuseum.

 

       

Verkligen ett jättefint ställe.

 

Sen gick resan hem igen och hela dagen hade gått. Fint väder precis hela dagen.

Kan det bli bättre? Ska följa med på fler såna här hemliga resor tror jag.

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 1 augusti 2012 21:10

Nu är ett pass avklarat.

Tog bara 3 km.

Jag fattar inte att jag tycker det är så roligt att jogga!!

Det är ju jobbigt, svettigt och flåsigt!!

Inget roligt alls egentligen men jag får en kick av det.

Känner mig så duktig efteråt.

Det är väl det.   

Nu när Lucas är här blir det inte några längre vändor. Men det funkar ju med kortare oxå men då vill jag göra det oftare ist.

 

Duschen är klar och nu tar jag mig en smörgås innan sängen. 

 

Puss och kram Maria   

Av Maria Winge - 1 augusti 2012 16:26

Det flyttar in nya grannar där uppe där pojkarna bodde som förde sånt liv jämt.

Det är en familj med barn så det blir nog inte fester där lika ofta iaf.

Lucas klasskompis med familj är det som flyttar in.    

Det är ju roligt, då behöver han inte gå långt när han vill leka.

 

Det där med städningen går trögt!

Har verkligen ingen lust alls.

Dammsög lite grann.

 

Nu har jag bestämt mig, om vi inte får lägenheten som vi tittade på så tänker jag flytta in i vardagsrummet så Lucas får ett eget rum. Vill/orkar inte hålla på och hoppas på den och den lägenheten längre. Har sökt många men får ju aldrig någon..................vi står på 2 plats på den här så jag hoppas verkligen. Jag har kommit upp i 375 poäng och lika bra att vänta till nästa år innan man söker nytt, man kanske får någon när man har över 400 poäng.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 1 augusti 2012 11:37

Det börjar närma sig.

Vår resa.

3 dagar kvar. Sen drar vi.

Jag var till polisen och hämtade mitt pass.

 

 

 

Det gamla till vänster nya till höger.

Det ser lite annorlunda ut inuti nu för tiden.

 

Lucas min sjukling var iväg till leksaksaffärn och handla upp sina pengar.

 

 

Trollerilåda. Så nu ska han lära sig att trolla den lilla sötkorven   

 

Idag ska jag försöka få lust till att städa av här hemma. Är ju inte så lätt att få lust till det direkt.

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards