zilwerbeam

Alla inlägg under juli 2012

Av Maria Winge - 3 juli 2012 22:58

Vaknade kl 8 idag   

Helt otroligt, vaknade pigg dessutom, bara att gå ut med vovven då.

Tog lite kaffe.

Cyklade iväg till gymmet. Gymmade, cyklade hem.

La mig ute på baksidan och solade en timme ungefär. Sen blev det så molnigt så jag gick in.

Cyklade iväg igen och handlade.

Lagade mat. Blev soppa idag. Gott det, blomkål och broccoli soppa med ost smörgås till.   


Satt en stund i solen på balkongen innan Jess ringde.

Vi tog oss en lååååång cykeltur på 21.30 km på 70 min.

 

 

 

Hann precis duscha så var det dags att dra sig över vägen till jobbet.

Tack och lov att det är så nära till jobbet.   


Solen har visat sig mycket idag.   


// Maria   



Av Maria Winge - 2 juli 2012 13:11

Var iväg på gymmet på förmiddagen idag.

Tog en sovmorgon först i vanlig ordning   

Vi tog ett snack om ditt och datt Jessica och jag och så sa jag att jag tror fan jag har kool eftersom jag inte kan ta djupa andetag och när jag andas ut så piper det när jag joggar och motionerar, men det låter ju som du har ansträngningsastma sa hon. Jag gogglade på det och symtomen stämmer precis. På måndag när jag har läkartid ska jag fråga om det på en gång, kanske man kan få ngt för det så det inte blir så jobbigt under just joggingen.

 

Solen är framme idag och det blåser som sjutton. Kan det inte bara bli varmt och soligt och slutblåst någon gång???? Börjar bli ännu tröttare nu på sommaren.

 

Men den kommer väl snart hoppas jag, nu blir det ett pass på jobbet.

 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 1 juli 2012 22:41

Insåg en sak idag.

Det är första juli.

Mitt i sommaren.

Men var fan är värmen och solen????

Jag behöver solen och värmen. 

Vill ju sola och ha det gott i solen.

Så här vill jag ha det nu.

 

 

Saknar det här oxå:

 

 

 

Men snart är vi där igen.

Om 35 dagar åker vi dit.

Så skönt att komma hemifrån.

Åka båt.

Handla på taxfree.

Sola, bada, grilla.

Bara vara och umgås.

 

Underbart!!!   

 

// Maria   

 

 

 

 

Av Maria Winge - 1 juli 2012 19:29





En underbar låt! 

Av Maria Winge - 1 juli 2012 19:08

Barnen var här på middag.

Jag hade gjort köttfärslimpa med potatis, sås och sallad.

Vi åt och hade trevligt.

Efterrätten var det bara Andreas och jag som tyckte om:

 

 

 

Kesella med blåbär och hallon. Mm mums. Kesellan hade jag haft i vaniljsocker i oxå så det blev sött.

Blev ju mer över till oss som tyckte om den.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 1 juli 2012 12:29

Var till västerås cityfestival igår kväll.

Blev helt oplanerat men desto roligare.   

Min vän Thomas kom och hämtade mig.

 

Var där vid 19 tiden, gick lite runt på stan först och sen in på festivalområdet.

Lyssnade på Miss Lee, inte min musikstil direkt men någon enstaka var väl bra.

Vi satt där och pratade och hade trevligt.

Sen var det dax för Uggla.

Så mycket folk det var.

Bra var det oxå.

 

 

 

När man zooma med kameran blev det bara suddiga bilder, så tråkigt......

Men några fick man iaf.

 

Vädret idag är solsken med lite moln och kvalmigt så det blir säkert åska någon gång.

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards