zilwerbeam

Alla inlägg under juli 2012

Av Maria Winge - 17 juli 2012 23:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria Winge - 17 juli 2012 20:53

Tisdag och ny arbetsvecka.
7 arbetsdagar kvar till semestern.

Sitter i soffan och provbloggar från mobilen.

Lucas har somnat och jag funderar på om jag ska ta ut hunden och sen iväg på en joggingtur, blev ju inte av igår eftersom sötkorven somna sent.

// Maria :-)

Av Maria Winge - 16 juli 2012 19:28

Hade tänkt ta en joggingrunda i kväll.

Beror helt på när sötkorven somnar.

Han ska ju lägga sig kl 20. 

Men det betyder ju inte att han somnar direkt   

 

Vi tog en sovmorgon idag (eller jag rättare sagt).

Gick upp halv 9.

 

Tog cykeln till fernströms fiske och cykel för att pumpa den.

Fanns inge luft i den när jag skulle ha den igår......hm!

In på apoteket för att handla lite.

Sen in på elons leksaker och titta lite, Lucas tyckte det var jobbigt att inte få köpa ngt!

Vi träffa på Jesper med barn därinne.

 

Vid 12 taget kom vår nya (begagnade) tv bänk. Blev mycket bättre i vardagsrummet nu. 

 

Hemma och så lämnade jag Lucas själv när jag stack iväg till barnmorskan för en spruta. Han var duktig och var själv en halvtimme bara. Han lär ju kunna va själv nu när han är 8 snart. Vi kör lite kortare så får han känna på lite. 

 

Åt lite lasangette, gott det. Väntade på att Emma skulle komma hem.

Hon jobbar ju nu i tre veckor på mitt jobb. Som feriearbetare.

 

Solen har skinit idag och regnat har det gjort lite grann, lite åska oxå. Men i det stora hela fint väder. Känns ju betryggande inför min semester   

 

// Maria   

Av Maria Winge - 15 juli 2012 22:16

Nu har nedräkningen börjat ordentligt!

8 arbetsdagar kvar och 68 timmar.

Det kommer ju att gå som smort!

Jobbar ingen mer helg eller kväll.

Känns oxå skönt. Men det är ju jobbigt att gå upp på morgonen.

Men det går när man har nedräkning   

 

// Maria   Puss

Av Maria Winge - 15 juli 2012 21:20

Äntligen har sötkorven kommit till mamma   som jag har längtat.

Han var så trött stackarn, men han sa inget själv. När jag sa att det var dags att lägga sig så sa han: Tack mamma   , snacka om trött. Somna ovaggat direkt.

 

 

 

Jag hoppas på fint väder i morgon, eller åtminstonde uppehåll.

 

I morgon är jag ledig efter en hel jobbhelg.

Mina kära kollegor kommer tillbaka i morgon efter en 4 veckors semester full av regn. Undrar om dom har ångest i kväll??!! Skulle tro det. Mohahaha!!! (förlåt, var bara tvungen)

 

Hej hopp 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 15 juli 2012 11:54

Jobbar och sliter som en tok.

Men det går så bra med duktiga vikarier.

I morgon kommer en hel drös med folk tillbaka från semestern.

Jag har mitt kvar.

Jobbar som sagt 2 veckor till. Känns faktiskt ok.   

 

Regn och rusk i dag.

 

Lucas kommer idag och blir här en vecka. Tjoho vad jag har längtat efter lilleman   

 

// Maria   

Av Maria Winge - 13 juli 2012 22:17

Hemma efter en jobbkväll.

Sitter med ett stort glas bubbelvatten med isbitar i   

och en tallrik med jordgubbar och mjölk. Mums   

 

Luften har varit lättare att jobba i idag.

Men det är ju bra. 10 arbetsdagar kvar till semestern.

 

Ska äta upp gubbarna sen lägga mig för ett nytt pass i morgon.

 

// Kramar Maria   

Av Maria Winge - 13 juli 2012 13:01

Fick inget samtal igår eftermiddag från sköterskan på vårdcentralen så jag gick till apoteket för att kolla om läkaren hade skrivit ut någon salva den här gången. Tro det eller ej så hade han det   

Så till slut fick jag min salva och inhalation, totalt tog det 5 dagar när det borde ha skett samma dag jag var hos läkaren. Jag vet iaf att jag inte tänker träffa den läkaren igen.

 

Passade på att köpa 2 liter jordgubbar när jag ändå var på torget. Det är ju så gott och snart finns dom väl inte kvar längre. Bara äta, det är nyttigt och gott   

 

När jag var på gymmet idag så var det en man där som frågade mig hur ofta jag går dit för han ser mig varje gång han är där. Jag sa att det var andra gången den här veckan men före det var det en månad sen....jaha sa han. Sen prata vi en stund om lite av varje.   

 

11 arbetsdagar kvar tills min semester börjar. Kanske dags att börja räkna ner. 

 

Solen har visat sig idag, så skönt! Men rätt vad det var så kom en regnskur. Men sen kom solen tillbaka.

 

Nu blir det jobb ikväll och hela helgen.

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards