zilwerbeam

Alla inlägg under juli 2012

Av Maria Winge - 11 juli 2012 20:22

Börjar bli väldigt irriterad på läkaren jag var hos i måndags........

Riktigt sur, fattar han ingenting????

Är där och det verkar som han fattar.

Skriver ut fel inhalation och fel salva.

Apoteket ringer och får tag i honom i går så jag fick rätt inhalation.

 

Jag ringer vårdcentralen idag och sköterskan pratar med läkaren om att salvan han skrev ut var receptfri och jag hade ju redan provat den och den funka ju inte, han skrev ut en ny, jag går till apoteket. Och vad händer????? Jo självklart har han skrivit ut fel igen.................skulle skriva ut en salva eller kräm och skriver ut kutan lösning (det har man i hårbotten) jag ska smörja benet!!!!!!!!!!!!! Får ringa i morgon igen. Fy fan vad jag börjar bli lack på honom. 

 

Solen skiner just nu iaf, någon ljusglimt i allt elände....   

 

// Maria 

Av Maria Winge - 11 juli 2012 13:16

Fick samtal från vårdcentralen.

Hon skulle prata med läkaren och sen ringa upp mig igen.

 

Var på gymmet och körde ett pass på 30 min, jogga på löpbandet 31 min 5 km.

 

Har nyss haft Lucas och Göran här på fika.   

 

Gick och köpte mig en ryggsäck. Helt ny och hel och rosa!!

Jättefin.

 

  Rea så klart. Märkesgrejer har man inte råd att köpa annars.   

 

Nu blir det mat.

Snitzel och klyftpotatis med bea sås. Mums.

 

Regnar gör det.....!   

 

// Maria   

gym

Av Maria Winge - 11 juli 2012 08:52

Hade kl på ringning.

Upp och ut med vovven.

Ringa till läkarstationen. Fick en telefontid kl 12.55

Får se om dom ringer då.

 

Trött men ska snart iväg och gymma   

 

Ska bara vänta på att klockan ska bli 9 så jag kan ringa ett samtal först sen drar jag.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 10 juli 2012 21:21

Herrejistanes!

Vilken början på dagen!!!!

Vaknar och funderar vad klockan är? Tittar ut genom fönstret, fullt med cyklar utanför jobbet, skit!!!! Panik!!!! Vad har hänt med mobilen som skulle ringa??? Tar den och den är avstängd, va sjutton, sätter på den och klockan visar 7,28!! Börjar jobba 7.30.Jävlar, kastar mig upp och ringer Ewa och säger att jag har försovit mig, in på toa, ut med hunden, allt går på en kvart så är jag på jobbet! Pust och stön.   

Det vill jag inte va med om mer. Det visade sig att batteriet i mobilen hade blivit slut i natt och då stängs mobilen av, from nu ska jag alltid ladda den på nätterna. Jag lovar!   

 

Jobbade och hade mig hela dagen, ja nästan iaf, tog komp en timme. Gick till systembolaget för jag ville ha en prislista, hittade ingen.............................................
.....gick till apoteket och fråga efter min medicin, läkaren hade dom inte fått tag på än men vi ringer dig så fort vi hört något säger hon. Ok går hem och äter mat som Emma och Andreas gjort. Tack snälla barn   

Tiden går och klockan halv sju ringer apoteket och säger att läkaren har skrivit ut ett nytt recept på bricanyl nu. Det är rätt sa hon.

  Bara att hämta ut den då. Salvan han skrev ut till eksemet på benet är ett receptfritt som jag redan har provat och inte funkar. Fan att han inte lyssna eller??!! Får ringa dit och be dom skriva ut något starkare preparat.

 

Fotade glasögonen jag köpte. Kan inte ha dom på mig när linserna sitter i.

   

 

Ewa kom över med vovvarna.

Vi planerar en resa söderut i maj, men frågan är hur dyrt det är med biljetterna...... jag ska ringa och kolla i morgon, dom är iofs inte släppta än men dom måste väl veta på ett ungefär vad det ska kosta.

 

Så gick hon och jag sitter här med kaffe. Blev sugen på amarula. Så jag sitter här och halsar direkt ur flaskan.

  En flaska på 50 ml. Pytteliten flaska. Gott är det iaf. Skål på er därute.

 

Solen har jag inte sett röken av idag. Däremot lite regn. Moln hela dagen, har tom tyckt att det var kallt ute. Mitt i sommaren!!!! Kallt??? Ja faktiskt.

 

// Maria     

 

Av Maria Winge - 9 juli 2012 21:58

Klev upp kl 9 idag.

Upp och ut med hunden.

Tog det lugnt och drack kaffe och åt smörgås.

 

Funderade om jag skulle till gymmet.

Men bestämde mig för att hoppa över det.

 

Ut och handlade på coop.

Gick en stund på stan.

Letade efter ett schackspel, men dom är så dyra, ska kolla på ria när dom har öppet.

 

Började att jobba halv 2.

Fick gå till röntgen med en dam och det drog ut på tiden så hon fick följa med mig på mitt läkarbesök jag hade kl 15.30. 

 

Läkaren lyssnade på mina lungor och så vidare och så skrev han ut symbicort för inhalering och någon kräm till mitt ben där jag har eksem (psoriasis).

Gick till jobbet med damen och sen gick jag till apoteket på min rast och hon såg lite förundrad ut för hon tyckte det var konstigt att läkaren hade skrivit ut symbicort till mig och inte bricanyl, så jag fick inget alls. Hon ringer mig i morgon när hon fått tag på någon som kan ändra eller så. 

 

Jag jobbade på och slutade vid halv 10. 

Nu blir det snart sängen för jag ska upp i morgon igen och jobba.

12 arbetsdagar kvar!   

 

Vädret är kvalmigt som bara den, det har öst ner regn på eftermiddagen när jag satt på röntgen. SOlen titta också fram en stund. Konstigt väder.   

 

// Maria   

Av Maria Winge - 8 juli 2012 12:43

 

Köpte den här ringen uppe vid gruvan i går. Älskar dom ringarna, men dom går lätt sönder. Förra jag köpte höll inte ens en vecka. Nu vet jag iaf att dom finns att köpa i gruvan när den går sönder.   

 

Igår blev en kväll som inte skulle ha blitt. Hade tänkt vara hemma och mysa med vovven, men gick iväg till en jobbarkompis som hade lite fest med en annan jobbarkompis, vi hade jättetrevligt, sen kom en annan och vi blev några stycken. Vi gick iväg på krogen. En trevlig och helt oplanerad kväll.

Sov till 11 idag. Skönt det. Nu väntar jag på åskan som är i västerås just nu.

 

 

Är så stolt över mina orkidér som börjar blomma om.   

 

I morgon jobb igen. Kväll.

Ska även till doktorn i morgon. Ska bli intressant att höra vad läkaren har att säga om min astma som jag tror jag har. 

 

13 arbetsdagar kvar till semestern. Det rullar på som tur är.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 7 juli 2012 19:13


VPå jobbet ordnade vi ett innebandylag för kommunen hade en turnering. Vi har aldrig spelat förr. Vi tyckte det var så roligt så vi sökte en lokal till hösten för vi ville börja spela ordentligt. Fick veta häromdagen att vi fick hyra lokalen. Jippi!!! Så from 4 september fram till slutet på april blir det träning en gång i veckan. Härligt! Nu jäklar ska hon få igen nästa turnering. En tjej som var med i ett lag som är med i elitserien. Vi hade ju inte en suck.....! 




Av Maria Winge - 7 juli 2012 10:50

Hade jättesvårt att somna igår kväll.

Sista gången jag tittade på klockan var den 03.05

Hade ställt alarmet på 06.30 för jag hade tvättid kl 07.00

När jag såg vad klockan var i natt då tog jag bort larmet och tänkte att jag måste få sova.

Iaf så vakna jag vid halv 10. Upp och ut med hunden.

Ner i tvättstugan och nästa tvättid var ledig så jag tvättar nu ist.   

 

Vädret är regn idag. Som dom lovade......!

Underbara sommar   .

 

Ska nog gå ner på stan och kolla lite i affärer.

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards