zilwerbeam

Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Winge - 2 maj 2012 20:21

Fotade lite igår när vi var ute och gick Lucas och jag.






Om man tittar riktigt noga ser man att det brinner fortfarande!


   


// Maria  

Av Maria Winge - 1 maj 2012 20:30

Tog mig en joggingrunda på kvällskvisten.

Skönt ute då.

Blåser lite då och då så man svalkar av sig lite grann under tidens gång.


Tog en ny runda.

Vet ju aldrig hur lång den är förrn jag har kommit hem och kollar upp på Funbeat. Där kan man rita sina rundor. På så sätt vet jag hur långt jag har joggat. Så idag blev det 5.6 km. Härligt nu är man riktigt på gång. 35 min tog det. Ett snitt på 6.15 min per kilometer. Jag har ett mål att ta milen innan hösten. Helst på en timme men det tror jag inte. Skulle varit roligt att veta hur många kalorier man gör av med men det har jag inte kommit på hur man får reda på.


// Maria   

Av Maria Winge - 1 maj 2012 10:02

Efter jobbet igår så behövde jag inte hämta Lucas på fritids, det hade Emma redan gjort.

När jag kom hem hade hon även lagat mat.  

Vilket lyx!

Så när då klockan närmade sig 19 så var det dags att bege sig ut och titta på alla raggarbilar.

Jag gick och Lucas åkte på sin kickbike.

Vi gick ganska långt och länge, vi fikade på stekhuset.

Där utanför var det mycket stånd.


Vi knatade vidare upp mot stan igen.

Vi ville ju se brasan.

Lucas köpte godis.

Jag träffade mina polisvolontär kollegor, Poliser och prata lite med allt och alla man träffade.

Lyssnade på Adamskören. Dom är så bra.

Anders sjöng oxå. Såg honom aldrig bara hörde.


Då var Lucas ganska nöjd med valborg så han ville hem och lägga sig. Benen var så trötta. Jag var oxå nöjd för jag trodde att vi skulle va ute mycket längre.

Kl 21 la sig han.

När fyrverkerierna började brydde sig inte Babe något alls.

Nu var hon ju inte ute men det hördes väldigt mycket eftersom vi bor mitt i stan.

Hon lyssnade väl men var itne rädd eller så.

Det känns ju jättebra.

Idag är vi pigga och alerta.


Undrar hur mina stora barn mår idag bara.

Hampus var väl på någon fest men han bor ju själv nu så man ska ju inte oroa sig sägs det, men det gör man ändå. Linus skulle va med någon kompis, Emma med Andreas, jag fick iaf inget telefonsamtal från någon polis iaf, det är ju bra. Får ringa runt senare under dagen och kolla upp dom lite.


Solen skiner och vi ska va ute lite senare.  


// Maria   






































 

Ovido - Quiz & Flashcards