zilwerbeam

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Maria Winge - 13 maj 2012 22:32

Fördelen med att jogga ute är att man ser alla vitsippor, tussilago, citronfjärilar, myror, spindlar, ja allt där ute i skogen.  

Älskar den här tiden på året. När allt ska till att börja knoppa och blomma.



Samma bild bara en vecka mellan.

Vad fort det går.



Kul att fota nu när det ändras så fort.

Åh så fint det är i salas stadspark.


   

Av Maria Winge - 13 maj 2012 17:48

Dags för en jogg igen kände jag.

Jag har satt upp ett mål att klara före hösten.

Det är att klara av att jogga en mil.

Det är ju jättelångt!!!!

I tisdags klarade jag 8.3 km.


Idag trodde jag att det blev ungefär lika men tro det eller ej så blev det till slut 10.8 km!!!  

Känner mig så otroligt nöjd med mig själv. Att jag klarar av att göra detta.

Nu kanske jag skulle försöka att ta mig runt lite fortare. Så milen blir på en timme. Jag höll på i 72 minuter idag. Det är ju oxå helt otroligt att man klarar av att jogga i över en timme!!   Jag är så nöjd och glad och mest av allt stolt över mig själv  


// Maria      

CV

Av Maria Winge - 13 maj 2012 10:18

Jag sökte ett extrajobb här i veckan.

Det var bara för en vecka och en timme per dag.

Så hörde hon av sig igår på mejl.  

Ville att jag skulle skicka in mitt CV. Eh, vad är det typ?? Skrev ihop något och skickade iväg. Var först tvungen att gå upp på vinden och leta reda på mina betyg. Sen googlade jag på Cv för att kolla om jag gjort rätt.......det hade jag tydligen. Phu!!!   


Visade sig att den timmen var en speciell tid och då visade det sig att jag inte kunde ta det för då ville hon att jag skulle ta två veckor till. Men om vi är 2 som delar på det då frågade jag och hon skulle fundera. Vi får se om några dagar, gäller bara 3 veckor totalt, synd annars hade det passat Emma.....!


Men iaf så blev jag erbjuden ett permanent jobb som bara är en gång i veckan och det passar ju mig perfekt. Jag tackade ja direkt utan att veta något speciellt. Börjar redan nästa vecka! Lite extrapengar passar ju kanon. Behöver dryga ut kassan lite grann nu. En gång i veckan så då funkar det med mitt vanliga jobb oxå.  


// Maria   


Ovido - Quiz & Flashcards