zilwerbeam

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Maria Winge - 5 april 2012 09:51

Äntligen är hon hemma!

Hörde hur hon skällde i trappen innan dom kom in.

Åh vad glad hon var.

Hon sprang omkring och kollade.

Härligt att ha henne hemma tycker jag. Saknat henne otroligt mycket mer än jag trodde.




Satt igår eftermiddag och gick igenom mina elräkningar.

Jag tycker jag betalar mycket mer här än på åkra.

Så jag gick tillbaka och kollade.

På mina räkningar som jag har fått här på Gruvgatan står det effekt taxa, men det står inte på räkningarna från åkra. Det skiljer ungefär 200 kr i månaden på åkra och gruvgatan. Lite mycket tycker jag. Om det är lite mer här är ju inte så konstigt men 200 kr!!!???

Ringde till elbolaget och det visar sig att jag betalar el för lokal. Inte för lägenhet. Så betalar man om man har företag och det har varit en revisionsbyrå här för 3 år sedan. Dom har alltså inte gjort om elen efter det. Vilket betyder att jag betalar 2000 kr om året istället för 800 om året i lägenhet taxa. 

Så jag gick till min hyresvärd idag och pratade med dom och dom skulle kolla upp det och höra av sig till mig för dom kanske är skyldig mig lite pengar nu då. Det känns ju bra iaf. 

Nu tvättstugan igen.


// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards