zilwerbeam

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Maria Winge - 16 april 2012 20:11

I fredags när Lucas kom såg jag att han hade tappat ena framtanden.

Den andra drogs ut när han var 1,5 år så han har alltid haft en glugg där.

Nu såg jag ju att gluggen var mycket större.

Konstigt att pappan inte sa något.....

Tänkte att det var konstigt för när vi var hos tandhygenisten så var ingen tand lös.

Ringde till pappan och fråga då visste han inget.

??????

Ursäkta, visste inte???!!!

Började fråga ut Lucas och han talade om att han hade haft en pinne framför munnen och någon hade visst knuffat till eller så och pinnen åkte in i munnen, att tanden åkte ur visste han inte då.......ont gjorde det iaf.


Fick väl inte så mycket svar på mina frågor.


Lämnade Lucas på fritids i morse och frågade där och hon jag pratade med skulle kolla med dom andra.

Jag kom till jobbet och skulle precis ringa till tandläkaren för att få en akut tid i dag till grabben för att kolla så allt står rätt till i munnen, då ringer Lucas fröken Eva och talar om att det hände tydligen i fredags under skoltid, jag trodde det hände efter skolan, när han är på fritids. 

Jag jobbar på och vid 10 ringer fritids och talar om att det hände i torsdags!

Fröken frågar Lucas om han tappade tanden nu men han säger att det gjorde han inte, för han inser inte att tanden är borta utan han syftar på den gluggen han har levt med i flera år.......fröken tror ju på honom och därför säger hon inget till pappan när han hämtar honom mer än att han blödde och så.


Tänk så krångligt allting blir och hispiga mamman (jag) är ju så hispig innan vi kommer till tandläkaren senare så till och med Lucas säger åt mig att lugna ner mig (hahaha). Det visar sig iaf att allt står rätt till. ( man är ju bara mamma)

Tack och lov så skönt  


// Maria    

Ovido - Quiz & Flashcards