zilwerbeam

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Maria Winge - 16 december 2012 23:02

Jobbhelgen är över.

Alltid lika skönt när den är gjord, nackdelen är att jag har en kvällstur i morgon innan jag är ledig.

Men så är det. Fyra dagars jobb på 33,5 timmar. Men det är ju som att jobba vardagar. Igår så var det ju ett jäkla snöväder. Snö och blåst och plusgrader. Hemma och vilade några timmar mitt på dagen och när det var dax att sticka till jobbet så tog jag cykeln. Insåg ganska fort att det inte gick så bra att cykla, så jag drog cykeln i snön och gick. Det blev svettigt och tungt för det fastna snö mellan hjulet och stänkskärmen. 

Jag insåg att cykeln får stå kvar på jobbet och gå hem efter jag slutat. Men tur som man har ibland så fick jag skjuts hem och även tillbaka i morse av en snäll jobbarkompis. Efter jag slutade i dag så gick det bra att cykla och då drog jag iväg  hem till Andreas för han fyller ju 20 år idag. Hipp hipp hurra   

Hunden sov över hos Andreas och Emma i natt. Hon var så glad när jag kom för hon sakna mej.

När vi sen gick hem så fick hon springa lös en lång bit och hon lämnade mig inte. Första gången sen jag köpte henne gick hon fot. Helt otroligt. Men det var nog för att hon hade saknat mig.

 

Nu är hon tokig och busar och skäller på katten hela tiden. Jag säger åt henne men hon skiter i vad jag säger.   Skit samma....! HON är lycklig att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst!

 

I morgon bitti, eller förmiddag ska jag till gymmet. 

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards