zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Doktorn

Av Maria Winge - 14 april 2015 13:49

Jag var ju till doktorn igår och jag fick en kur smärtstillande på 2 veckor. De jag hade tagit hjälpte ju för stunden, men så fort jag slutade med dom så kom värken tillbaka. Så nu har jag blivit 25% sjukskriven i en månad och om värken fortfarande är kvar då ska jag höra av mig igen för då blir den en remiss till reumatologen. Vore ju bra om jag fick komma dit oavsett om jag har ont om en månad eller inte. Tycker jag iaf.

Nu får jag lite längre arbetsdagar. Jag har ju jobbat till 11 de dagara jag jobbar dag nu blir det till kl 14. Om en månad blir det som vanligt till 16. Man märker ju att man missar mycket på jobbet av att bara jobba så lite. Men nu ska det väl bli ändring på det. 

 

Igår var vi på möte i skolan med rektor skolteam och vi föräldrar och så Lucas. Jag trodde ju givetvis att barnen skulle vara med eftersom det gäller dom men tydligen inte, men hur som helst så var Lucas med och det tycker jag var bra. Nu har vi gjort upp en plan för framtiden.

 

Igår fastade jag för jag tycker jag behöver gå ner några kilon. Det är ju så jobbigt att vara hungrig hela dagen. Men dessa dagar jag får äta ska jag fortsätta räkna kalorier. Annars blir det ju ingen skillnad i slutändan. Då äter jag desto mer istället.

 

// Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern. Jag och Lucas har bara chillat. Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort. På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.   Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår to...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Ovido - Quiz & Flashcards