zilwerbeam

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Maria Winge - 22 juni 2012 21:39

Drog iväg till Ewa vid 11 idag.

Tog med mig lite av varje och Babe.

 

 

Ewa och jag satt i skuggan och pratade och hundarna sprang ute på gräsmattan.

Åh vad Babe gillar det. Hon sprang och hade sig.

 

Sen tog vi ut hundarna och gick en liten promenad.

 

Hem och åt lunch. Sill och potatis. Mmmm, mums!

 

Lite kaffe efter det med en pina colada. Mums det med   

 

Solade, så varmt och skönt fast det blåste lite för mycket ibland tycker jag.

Eftersom det blåste så pass så kände man inte när det räckte med solen.........

 

 

Så jag blev ju lite röd då............!!!

Ja ja skit samma. Det ger sig så småningom.

 

Sen åt vi jordgubbar och grädde. Mmmm mums   

 

 

 

Så tog vi det lite lugnt.

Emma och Andreas kom och vi pratade och fixade lite.

 

Halv sex drog vi igång grillen.

 

Sex snåret hade Carina och Mie kommit.

Bara brassa på. Ewa och jag grillade lax i foliepaket. Emma och Andreas fläskfile. Dom andra någon köttbit och korv. Sen en massa andra saker på bordet. Mums!!! 

Vilken ätardag alltså. Fick ihop en matlåda till i morgon. Härligt.

 

Bäst av allt var att solen sken och himlen var blå och vi hade en kanon trevlig dag tillsammans.

 

Nu sitter jag här och dricker lite kaffe innan det är dags att sova.

I morgon jobb igen. Men känns så skönt att ha fått bara vara idag och umgåtts med vänner och hund.

 

Pussar och kramar och god fortsättning!!

 

// Maria   

Av Maria Winge - 22 juni 2012 10:15

 

Hoppas alla får en trevlig midsommar idag.

Jag drar iväg och umgås med vänner i dag.

Kommer förmodligen hem i skaplig tid eftersom jag ska jobba i morgon.

 

 

 

Jordgubbar köptes på torget nyss.

Finns inget bättre än att äta jordgubbar idag på midsommar.  

 

By the way: solen skiner från en klarblå himmel! 

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards