zilwerbeam

Alla inlägg under november 2012

Av Maria Winge - 8 november 2012 21:42

Jobbat hela dagen idag.

Var som vanligt, har ju en elev som går med mig.

Jätteduktig är hon. Får göra en massa själv.

På eftermiddagen började vi prata om Lucia som vi ska ha på jobbet.

Det är så roligt med det för våra boenden uppskattar det så mycket.

Jag tycker ju att det är roligt och sjunga.

Både jag och dom uppskattar det.   

 

Har varit på kören i kväll.

Vi har börjat öva på lite julsånger inför första advent som sedvanligt är i Fläckebo kyrka.

Det är roligt det med.

 

Snart sova för i morgon börjar jag jobba 7.

 

Lucas kommer i morgon och blir en vecka igen. Det går så fort till nästa gång. Tack och lov!

Längtar ju efter honom.

 

// Maria 

 

Av Maria Winge - 7 november 2012 08:16

Träningsvärken kom sig smygandes igår.

Idag känns den oxå.

Men jag ger mig inte nu är jag på gång.

Idag blir det gymmet igen.

Känns så skönt att jag tar mig dit igen.

 

Nu ska jag schemalägga min träning.

Skriva upp i almanackan varje vecka så jag tar mig i kragen.

Sen gör jag det ju bara jag kommer in i det igen.

 

// Hopp Maria   

 

Av Maria Winge - 6 november 2012 20:28

Toppendag idag.

Först sovit till 9.

Vid halv elva tiden gick jag och hämtade grisen  hos Jessica.

Tog en kaffe där och vi prata en stund.

Gick hem med grisen.

Ner på stan och käka med Ewa, tog igen lite förlorad tid.

Pratade mycket och länge.

In på phonehouse och hon ringde ang min mobil.

Har tydligen så lite internminne så hur man än gör så räcker det inte.

Måste nog skaffa en annan mobil snart.

Hem och tog igen mig.

Plockade ur däcken ur bilen.

Handlade lite och skjutsade Linus till ica fram och tillbaka.

Han fick lite papper han ville ha.

Sen stack Emma och jag iväg till M.O.B Ink och fyllde i våra stjärnor.

Blev bra.

Nu har jag bokat tid och ska göra nästa.

Ska bli spännande.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 5 november 2012 09:12

Måste bara få säga.

I helgen när jag jobbade så var vi in till en brukare och när vi klev in där så spred sig lukten av jul, dom hade druckit glögg och doften efter det var helt underbart. Då kände jag att nu får det gärna bli jul.

 

 

Idag är det dax för barnen att gå till skolan igen.

Lovet är slut.

Emma sov över hos Andreas för att få närmre till bussen.

Jag ensam med 2 hundar och en katt.

Vår undulat har flyttat ut. Känns så skönt för ingen ville ha henne.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 4 november 2012 06:47

Bara jobb i helgen.

Blir så trött när man väl är hemma.

 

Igår efter jobbet var jag med Lucas medan Göran mekkade bil.

Fick inte bort en bult på ena hjulet.

Hade sönder fälgkors x 2 och andra verktyg, fick väl bort det till slut så han kunde byta bromsarna.

Nu skriker det inte längre när man bromsar. Känns så konstigt.

 

Passade på att ta en tur till kyrkogården och tände ett ljus för Evert och sen gick vi till minneslunden för att tända ljus för farfar, morfar, mormor. 

Det var så underbart fint där.

Träffade barnens faster där oxå.

 

Idag ska jag åka ut till Evelund med bilen. 

Den ska vara där till i morgon eller tisdag.

 

Nej nu drar det ihop sig till att dra iväg till jobbet.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 2 november 2012 22:50

Idag vaknade jag av Lucas vid 9 tiden.

Han kom ner och väckte mig och då låg Babe till höger om mig, mellan mig och kanten på sängen.

Bolliz låg över min hals på vänster sida. Det var varmt kände jag när jag vaknade   .

 

Hade tvättstugan idag igen. Glömde ju alla vantar och mössor som skulle ha tvättats för en vecka fjorton dagar sen.........! Bättre sent än aldrig. Här får man tvättid lätt iaf.

 

Sen kom Lucas på att han ville köpa julklappar till syrran på ikea så då fick jag med honom till västerås, han som inte ville det från början.

 

Sagt och gjort, vi åkte till västerås.

 

Först till net on net. Där köpte jag någon trådlöst internet grej till Emmas dator. Orkar inte med sladden. Köpte även en mp3 till Lucas i julklapp, ett minneskort till min mobiltelefon. 

Ikea och där handlade vi det som Lucas ville. Kan inte ta det här nu för det är ju julklappar.   

 

Vi har även nattgäst här över helgen. Lexi, Babes mamma. Hennes matte är bortrest. 

 

Sänder en tanke till en vän som har det svårt just nu    många styrkekramar till dig P, tänker på dig det vet du! 

 

Har haft fredagsmyz i kväll.

 

I morgon jobb igen. Bara att sova nu!

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 1 november 2012 18:28

Underbara dag idag!

För det första är Bolliz frisk, han äter och busar som vanligt! 

 

För det andra var Linus här och han gav mig presenter. 

Han ville ge mig eftersom jag hade fyllt och då hade han inga pengar. Söta han   

 

 

Jättefin sån där olje grej. Med orkideé olja till.

 

 

Gissa om jag blev glad över den här. Jag säger ju till honom att jag älskar honom men han säger inte sånt vidare, men den här bevisar ju det han inte säger. Åh vad jag blev lite tårögd faktiskt.

 

Som om inte det var nog idag så efter några hundralappar på tändstift och tid så fick vi igång bilen oxå. Jag köpte även en bogserlina och en is skrapa. Så Lucas och jag var iväg och körde Ransta tur och retur för att batteriet skulle laddas upp lite. I morgon blir det en västerås resa på kvällskvisten, bara för att jag kan   .

 

// Maria 

Av Maria Winge - 1 november 2012 09:57

Blev så glad i morse.

Jag gav Bolliz mat och han åt lite grann.

Jaaaaa, det går åt rätt håll nu.

Känns så skönt.

Undrar om katter kan ha magsjuka?!

Isf är det väl det han har haft kan jag tro.

 

Men gissa om jag är glad iaf.

Trodde knappt jag skulle få ha han kvar i livet nästan.

 

Idag blir det förhoppningsvis fart på bilen.

Göran kommer hit efter jobbet och ska ta bort tändstiften och kolla.

För konstigt så gick bilen igång i måndags morse, sen går den inte mer.....!

 

// Maria 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards