zilwerbeam

Alla inlägg under november 2012

Av Maria Winge - 15 november 2012 19:18

Då har jag gjort mina 3 plankor som Lotta och jag ska göra i fyra veckor.

Det var inte det lättaste kan jag säga. Men skam den som ger sig.

Nu peppar man ju varandra.

Lotta ringde och frågade om jag hade gjort mina. 

Hon tyckte oxå att det var jobbigt.

Plankorna får vänta till lördag igen. Varannan dag. Så står det på pappret. Och om det stämmer som det står så får vi platta fina magar på fyra veckor. 

 

Efter plankorna tog jag hunden med mig och åkte till Jakobsberg och där blev jag bjuden på Tacos av Andreas och Emma. Söta dom är    Emma hade hämtat Lucas i skolan så det slapp jag idag.

 

Nu blir det snart kväller och vi ska sova. Men först ska jag titta på Revenge på tv 3.

Det är den enda serien jag följer. Skitbra. Börjar 21.

 

 

 

// Maria   

Av Maria Winge - 15 november 2012 11:28

Är så skönt med ledig dag.

Ännu skönare med att ha tagit tag i träningen igen.

Förra veckan och så nu igen.

Orkade inte längre än 3 km på löpbandet.

Vet inte varför, men kanske för att det var på morgonen.

På det igen i morgon.

 

Städar idag.

Har tagit toan där uppe. Hallen och Lucas golv oxå, det låg kattsand över hela övervåningen, kan ju bero på att hunden gillar kattskit. Så hon bär väl omkring det där uppe innan hon äter upp det! Bläääää! Förstår inte varför hundar gillar det.

 

 

Sen blev det trappen och toa nere. Under trappen, där samlas mycket damm. Synd om datorn som står där men man lär väl kanske damma av den lite oftare....! Ja jag vet jag är lat. Gillar inte att städa. Men när jag väl får ändan ur vagnen då händer det. 

Sen lite dammning och dammsugning i vardagsrummet.

Är inte klar än.

Har ju en ledig dag i morgon oxå, kan ju inte köra slut på mig första dagen.

 

Nu vet jag vad jag vill ha i julklapp. Ångrade mig ang ipad, ipod.

En ny mobiltelefon.

 

LG Optimus L5 Black

 

// Maria   

Ja

Av Maria Winge - 14 november 2012 20:46

Äntligen kommer mina två efterlängtade lediga dagar.

Torsdag och fredag.

SÅ då innebär det gym och löpbandet.

Sen plankan varannan dag.

3 olika plankor varje vecka.

Så totalt har jag 12 olika plankor att göra på 4 veckor.

Ska bli intressant att se om det hjälper som det står i tidningen.

Jag och Lotta ska köra på och i morgon ska vi mäta våra magar.

Sen ska vi mäta om fyra veckor och se om det gett något resultat.

 

Var en omtumlande dag på jobbet.

Blev aningen besviken över en grej men det tar jag inte här.

Väntan blev längre nu kan jag säga.

 

Tog och dammsög datorn idag och jösses vad tyst den blev.

Det var ju damm för ett bra tag där i.

När jag öppnade fick jag en sån där fobi känsla för damm......! 

Tycker det är äckligt så där.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 12 november 2012 19:55

Satt ju och skrev ansökan och så igår.

Tog och skrev ut och skickade in fort som attan.

Så nu slipper jag ångra mig.

Även om jag nu skulle komma så långt som till intervju och sen få jobbet så behöver man ju inte tacka ja.

När jag tänker så, så känns det inte lika läskigt!

Har ju varit där jag är i 13 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är ju på tiden att byta. Men där är jag trygg och kan allt, men samtidigt trivs jag inte lika mycket där längre. Det sätter käpparna i hjulet för mig. Men man måste våga ibland oxå. Det kan ju vara ett kanonbra jobb det där.

 

 

 

Nu ska jag försöka få isäng Lucas. Klockan är ju 20 nu.

Han var ju vaken länge i går och förrgår.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 11 november 2012 20:56

Då har jag suttit här och skrivit ansökan och cv.

Är inte lätt att söka jobb heller.........!

Hm....vet inte om jag skrev allt eller om det glömdes bort något.

Lite svårt när man inte är van att skriva sånt.

Men övning ger färdighet.

 

Har tagit ett bad, lagat omelett med svampstuvning på, vitkålsstuvning. Ja lika bra att hålla på medans man har lusten. Den infaller sig inte så ofta kan jag säga. Tråkigt med matlagning annars.

 

Pratat med far min i telefon och grattat honom idag på fars dag. 

 

Nä nu hoppas jag att Lilleman somnar snart.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 11 november 2012 15:47

Jag vill ha!!

En ny mobiltelefon.   

Men........den jag har får duga ett tag till.

Har ju julen framför mig nu. 

Barnen ska få sitt i första hand.

Har iaf börjat lite smått med julklappar.

Känns skönt.

Nu vet jag vad jag ska ge mina två mellersta barn.   

Det känns så skönt när man vet det.

 

Lucas har varit hos pappa sin och grattat på fars dag.

Han fick några lotter.

 

Jag själv ringde min pappa.   

Det räckte. Han behövde inte ha någon som kommer. Han nöjer sig med att man ringer. Att man kommer ihåg honom. I morgon kommer han över med ägg till oss. ( om han kommer ihåg   )

 

Kom på att kattmaten börjar ta slut. Räcker nog inte till i morgon bitti.

Då blir ju katten tokig!!

Sagt och gjort, bara tvätten är klar får jag åka och köpa.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 10 november 2012 22:17

Har varit en lugn och skön dag idag.

Vakna vid 9 tiden.

Åt frulle och drack kaffe.

Lucas och jag åkte ner på stan till Leksaksaffären där han köpte en massa kort.

Därifrån åkte vi till brorsan i Evelund.

Klara där så åkte vi till coop och handlade.

 

Hem och fixa och greja lite.

Lagade mat.

Carbonara sås och pasta.

Mums!

 

Sen bestämde Lucas att jag skulle brodera någonting till honom, han fick titta på mina beskrivningar och valde 3 st.

Den första ser ut så här:

 

 

Det är så avkopplande med att brodera.

Den blev klar direkt. 

Tar nog lite längre tid med de andra. (kanske)

 

I morgon söndag. Då blir det en tur till pappa kanske.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 9 november 2012 19:57



Dessa två bla ska vi sjunga på första advent i Fläckebo kyrka kl 18. 


**************************************************
**********************************


Idag efter jobbet åkte jag och köpte lite smått och gott till Lucas.

Hämtade upp honom och så hem och lagade mat.

Fläskfile gryta med ris.


Nu blir det soffhäng!


// Maria 

Ovido - Quiz & Flashcards