zilwerbeam

Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria Winge - 17 oktober 2012 18:30

Det märks att lilla Bolliz växer.

 

Eftersom han inte kunde hoppa högt när han kom hit så fixade vi att maten är på övervåningen och det står ett kompostgaller för där uppe i trappen pga hunden. Men nu börjar han bli för stor för att krypa igenom kompostgallret. Frågan är ju hur vi gör nu?? Han kan fortfarande inte hoppa så högt än. Hm måste komma på en lösning fort. Emma kom med förslag att han kunde få maten under trappen, han kommer ju in mellan trappstegen men frågan är ju om inte även hunden gör det..........! Ja jag ska prova i morgon.

 

// Maria 

Av Maria Winge - 17 oktober 2012 14:40

Hemma idag pga min värkande arm.

Har ju haft ont länge nog och inte blir det bättre heller.

Så jag sjukskrev mig sent i går kväll.

 

Hon ringde från arbetsmiljögruppen och vi pratade en stund och så sa hon att jag skulle ta en alvedon och en ipren 3 ggr om dagen i 2 veckor. Så sagt och gjort jag åkte och köpte ipren. Nu har jag börjat.

Jag tror ju att det onda kan bero på att jag använder vänster arm lite mer nu och att jag bytt grupp och där kanske jag gör mer på vänster arm. Jag får börja tänka till där.

 

Eftersom jag är hemma tog jag tillfället och gjorde klart Demens ABC och jag hade 100 % rätt på provet sen. Skitglad nu! Något positivt iaf. Vi fick till slutet på december på oss att göra det men lika bra att göra det direkt tycker jag, medans man har det i minnet. Finns en till utbildning som heter Demens ABC plus primärvård, jag funderar även på att göra den. Kanske i morgon.    Lika bra att göra sånt man får gratis, för chefen säger säkert till sen att den ska göras. Jag funderar även på en annan demens utbildning gäller bara att hitta den. På distans förstås. 

 

Nä nu blir det vila av. Kram på Er.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 14 oktober 2012 17:25

Tog en rejäl sovmorgon idag.

Kl 9.30 vaknar jag av Emma.

Hon som klagade igår över att jag och Lucas skulle minsann vara tysta på morgon så dom fick sova. Nu sov vi längre!    Lite komiskt faktiskt.

 

Gick ut en sväng nyss med Lucas och Babe.

Behövde få lite luft idag med.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fint med hösten!

 

// Maria   

Av Maria Winge - 13 oktober 2012 21:45

Lördag och ledig.

Lucas väckte mig tidigt i morse.

Men jag kunde ligga en stund till.

Det var värre i natt för Bolliz höll igång mycket.....

 

Tog en bakdag idag.

Som jag hade lovat Lucas så blev det bullar.

 

       

Både kanel och vanilj bullar.

Mm, jättegott!

 

Sen fick jag främmande som hade en kasse med svamp till mig.

Jättesnällt verkligen. Fick tom hjälp med rensning och förvällning.

Kan man ha det bättre???

 

     

 

Fick även lite kärleksört som jag ska sätta i vatten så det blir rötter och sen kan jag sätta ut dom.

 

På eftermiddagen kom Evelina och hjälpte mig att ta bort en fästing på Babe, jag hade ju en fästingpenna men tordes inte ta bort den. (löjlig man är).

Sen tog hon även klorna på henne. Det gick bra. Hon var så duktig. (Evelina alltså)

 

Sedan tog vi och gick ut Lucas, Emma, Babe och jag.

Babe fick springa lös en stund och va hon sprang omkring!

Hon njöt verkligen. Lucas tyckte linbanan var jätterolig.

 

 

 

 

Ser ut som hon skiter där. Precis så där står hon då! Men hon springer lycklig!

 

Jag i mitt kök på Beverly Hills :))

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 12 oktober 2012 18:52

Det börjar bli kallt ute nu.

Kände igår när vi gick hem från jobbet.

Nu har man ju en bit hem.

Kanske snart blir dags att ta fram den här:

 

 

 

Har varit ovanligt trött idag på jobbet.

Fast det kan ju bero på att jag var vaken lite länge i går.

Sista avsnittet på Revenge. Jag kom på det efter kl 22.

Bara sätta på tv3 play och titta. Så klockan hann bli efter 23 innan jag kom i säng.

Förmodligen därför jag var/är trött.

 

Blir tidigt i säng har jag en känsla av.

 

// Hej hopp   

Av Maria Winge - 11 oktober 2012 10:56

Igår blev en sån där lång dag.

Jobbet och på eftermiddagen blev det möte och då blir man så sömnig.

Jobbigt att sitta still i 3.5 timme när man inte är van med det.

Skulle direkt till Bring mail och städa där men insåg ganska snabbt att jag hade glömt nyckeln dit. (skit oxå)

Bara cykla hem och då passade jag på att ta ett par smörgåsar och kaffe.

Sen iväg igen ner på stan.

Jobbade mina 1.5 timmar. 

Cyklade sen till badhuset för att gymma. Hade inte varit där sen den 21 september så nog var det dax allt.

Tog sedan på mig badkläder och gick ut för att prova ångbastun. Det var skönt där inne. Sen bastade jag i vanliga bastun innan jag drog mig hem.

Hann med att rasta hund och sen fixa lite goa mackor och the för att sen bänka mig framför sista avsnittet av Dallas. 

Det var min dag och den var helt ok. Ibland önskar jag mig några fler timmar på dygnet bara. 

 

Nu håller jag som bäst på med tvätten.

Börjar jobba kl halv 2.

Har fixat lite på Lucas rum.

Installerat hans tv, data mm.

Bara dvd:n som ska upp dit.

 

Ska även försöka hinna med att skriva matsedel för månaden som är kvar.

Det är så bra för då vet man vad man ska äta idag och bara att ta fram ur frysen.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 9 oktober 2012 17:32

Tog sovmorgon till halv nio.

Hade ställt kl på åtta men låg en halvtimme.

Upp och ut med hunden.

Sen lite kaffe och en smörgås.

 

Ut på långpromenad med hundar och Jessica.

Vi gick totalt 8,2 km med hemvägen oxå.

 

Väl klara med promenaden så var det dax för mig att gå och få massage.

Låg där en hel timme och bara njöt. Så härligt. Det ska jag göra om fler gånger.

Under tiden jag låg där bakom skynket kom det in en karl och pratade med hon som jobbar där om det fanns någon tid idag om några timmar, för han jobbade på banken och hade ett jobb som skulle ta några timmar. Dom gav flera alternativ och även kl 19 men då sa han att då var han på väg från sala och skulle hem. I slutet sen så frågade han dom om han kunde få "happy ending"!!!! Vilken skit! Det står på dörren att dom inte gör sånt. Usch!!!

 

Efter massagen så blev det en go lunch.

 

Sen hem igen.

 

Nu har jag gjort korvstroganoff. Jag äter det med bulgur till. Mums!

 

Snart är det dax för innebandyn igen. Skitkul!!

 

Plockade några löv på vägen hem och prydde mitt hjärta på dörren. Får väl se hur länge dom blir kvar innan dom har blåst bort.

 

 

 

// Trevlig kväll Maria   

Av Maria Winge - 8 oktober 2012 22:34

Blev ju lite shopping idag av födelsedagspengarna.

Först begav jag mig till Intersport där jag hittade det här:

 

Jättefin & skön jacka för 999 kr.

 

Svettpannband för 80 kr.

 

Nike tennisskor för 250 kr.

 

Sedan gick jag ner en våning i gallerian och in på H&M. Där hittade jag dessa:

 

Ville så gärna köpa dom jeansen innan jag åkte till turkiet men tyckte inte att jag hade råd men nu var dom nedsatta till 100 kr.

 

En topp som passar till vad som helst för 50 kr.

 

Sedan gick jag vidare till Blomsterverkstaden, där fixade jag till detta:

 

 

 

Barkhjärta som ska sitta på ytterdörren!

 

Väldigt glad över alla dessa saker som jag kunde gå och köpa idag tack vare presentkorten och pengarna jag fick när jag fyllde i lördags.

 

Sen kom jag ihåg att jag skulle nog se till att använda presentkortet jag fick på mors dag. En thai massage. Gick in och boka tid till i morgon kl 12. Så härligt det ska bli, en hel timmes massage. 

 

Gick till jobbet och jobbade av 7,5 timmar med Ulla-Britt, sen kom Sofie på dubbelgång på kvällen. Så det gick som en dans i kväll.

 

Väl hemma nu så åt jag upp sista smörgåstårtsbiten.

 

Just ja! Idag funkar mitt INTERNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards