zilwerbeam

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Maria Winge - 19 oktober 2012 23:14

Blev ju själv hemma ikväll, ja förutom hund, katt och fågel.

Iallafall så tog jag tillfället att plugga lite sångtexter inför söndagens konsert i mikaelsgården kl 16.

Vi fick lite bakläxa på det. Men men lite mer plugga av i morgon kanske. Jag tycker jag kan det mesta men förmodligen glömmer jag bort det när jag väl står där. Tur man får ha pärmen med texterna i där framme.

 

Kanske ska passa på att titta lite tv innan jag lägger mig. Är inte så trött än. Jag var ju så dum att jag la mig i morse efter jag lämnade Lucas och så sov jag till 11. Fy mig. Inte konstigt jag är pigg nu då!   

 

Puss och kram på Er // Maria   

Där var man brun och fin   

Av Maria Winge - 19 oktober 2012 14:09

Ja så tog jag mig en joggrunda.

En liten en.

Visste ju inte om jag skulle orka.

Sen lite orolig att jag ska få ont på ett otäckt ställe.

Men det gick bra och jag glömde så klart att ta inhalationen.

2.25 km på 13 min. Alltid något. Men kondition är en färskvara och jag har inte joggat på länge.

Kan ju ta en runda i morgon igen. Lite längre isf.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 19 oktober 2012 12:46

Blir lite trött på saker och ting som inte går automatiskt.

Pratade med försäkringskassan om mitt bostadsbidrag. Hon gjorde klart allt i onsdags så jag skulle få mina pengar denna månad. Pyttsan!!! Fick brev idag att jag inte är folkbokförd på min nya adress! Men va fan är jag inte det för??? Går inte sånt automatiskt när man gör en adressändring??? Tydligen inte. Så jag fick logga in på skatteverket och ändra adressen idag då......så jäkla typiskt. Men det syns ju inte hos försäkringskassan än!!!!!!

Ja ja jag får hoppas på lite bostadsbidrag sen då. Men det är ju nu jag behöver det.

 

Nog om det.

Var till strömsbacka idag och köpte 3 tallrikar som vi ska ha till kak konserten på söndag. Dom kosta 30 kr!!! 

Måste ju komma ihåg att köpa kakor oxå. Eftersom jag inte kan baka kakor så lär jag köpa och ta med mig. Bullar kan jag baka men inte kakor.

 

När jag cykla därifrån så stannade jag till och tittade på bygget av kanske min framtida arbetsplats. Det blir i så fall närmare för mig till jobbet. Alltid en fördel.   Men men ingen som vet något om det än. Var vi hamnar om vi vill dit ens. Det enda jag vet är att jag har ett jobb på 100 % i sala kommun vård och omsorg. Just nu på kaplanen. Sen ????? Vet ej!

 

Fredag idag och jag vill bara gräva ner mig under täcket.

 

// Maria   

Av Maria Winge - 19 oktober 2012 08:07

Packa idag då.

Lucas grejer, eftersom han ska hem till pappa igen efter en vecka.

Blir ju lite som ska packas.

Kläder, saker, datan mm.

 

Blir nog att röja upp i hans rum oxå.

Det blir riktigt stökigt när han är här men det är ju charmen med eget rum oxå.

 

Får se om jag orkar ta mig en joggingtur.

Lovar inget!

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards