zilwerbeam

Alla inlägg den 4 november 2014

Av Maria Winge - 4 november 2014 15:40

Blev ofrivilligt ledig idag.

Jag låg till halv 8.

Promenad med hund i 20 min.

Åkte hem och fixade och sen cyklade jag ner på stan för att ta ut pengar på Nordea.

Dom hade ju rån förra veckan, (fattar mig inte på rånarna, banken ligger närmast polisstationen av alla banker i sala) iaf så fick jag ringa på dörren innan jag blev insläppt!! Sen var det raka spåret till kassörskan, när jag sen var klar och gick ut fick nästa kund gå in. Jättekul att stå där ute i kylan sen i vinter!!! Om dom är oroliga varför inte skaffa lite fler personal på salakontoret ett tag!!??


Så vidare till Ica och sen hälsade jag på farmor. Sjukt egentligen, vi bor port i port, jag har inte varit där på en månad tror jag..............fy skäms på mig!!

Så hem och jag lagade mat, Hampus kom och vi åt. Alltid trevligt när barnen kommer hem och hälsar på.


Jag ska snart iväg med Lucas till tandläkaren.

Han gillar inte det så speciellt kan jag säga.


Han och jag var på bio i söndags oxå. Det var första gången vi varit på bio. Han tyckte det var trevligt.


Det är så tråkigt när man blir ofrivilligt ledig. Man har ju planerat att jobba men får inget......

Vi får se hur det blir första januari då. När vi ska bli basplacerade, om vi får fler jobb då. Men det kan ju bli bra oxå. Vi slipper vara på jättemånga ställen då. Jag tror jag ska söka något annat om det kommer ut något. Jag har sökt till hemtjänsten och den ansökan gick ut i fredags. Vi får väl se om man blir kallad på intervju. Men jag tror jag hellre vill vara inomhus om jag ska vara på samma ställe. Men trivs i hemtjänsten oxå men vintertid är det kallt och jobbigt att cykla osv.


Nej nu är det dax att hämta Lucas, sen kanske jag drar till gymmet.


// Maria   



Ovido - Quiz & Flashcards