zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Farmor

Av Maria Winge - 17 juni 2014 08:09

Farmor ligger fortfarande på lasarettet i västerås.

Hon blev ju opererad den 5/6 för en tumör i tarmen som dom tog bort.

Fick på så vis en stomi påse på magen.

Natten till i fredags fick hon en liten infarkt.

Allt runt omkring har väl gått så fort för henne.

Men iaf infarkten var en liten en och den utlöstes pga att hon har haft så lågt blodvärde så länge och hjärtat orkade väl inte fixa till det så bra längre. Men det borde inte bli så längre.

Var där igår på vårdplanering med faster Ingegerd och biståndshandläggare. Det blev bestämt att hon ska få komma till sala lasarett. Det känns bra för det är nog för tidigt att komma hem direkt. Hon måste ju börja träna på att tömma stomin och ta hand om den. Nu låter hon vårdpersonalen göra allt. Hon hade fått en plats i sala idag och skulle åka nu vid nio tiden men någon annan snodde hennes plats. Men nästa lediga säng blir nog hennes.   


Jag är ofrivilligt ledig i går och förmodligen även idag. Men det är svårt att få jobb första veckan som folk börjar på sin semester. Vikarierna är ju inte sjuka än.   Sen är jag ju fortfarande halvt sjukskriven. Så de jobb jag missar blir inte så mycket till minustid för mig ändå. Bara att njuta av ledigheten. Men skulle önska lite mer värme och sol. Men det ser inte ut att bli mycket bättre än. Förhoppningsvis blir det fint väder under min semester iaf. Sen när vi åker till Irland vore det bra med ok väder där.


Lucas är hos sin pappa nu i fyra veckor under hans semester, sen kommer Lucas vara hos mig under mina semester veckor. Så han får långt sommarlov från fritids. Sen vet jag inte hur det blir nästa år. Om han tänker gå kvar på fritids. Han går ju dit nu på morgonen före skolan men efter skola går han hem och är själv några timmar. Han kanske inte behöver fritids efter sommaren. Vi får se helt enkelt. Om hans kompisar går kvar så gör kanske han det oxå.


Så nu innan Lucas kommer blir det inte mycket jag är hemma hos mig mer än att åka hem och vända. Är hos Janne mycket. Blir ju så eftersom han bor i hus och det är lugnare där.


I helgen var vi hos Vicky och Mattias i deras sommarstuga och åt gott och drack gott. Sov kvar i Jannes husvagn som han har ställt där till midsommar. Åkte hem under eftermiddagen.


I lördags var jag och Emma på lilla Izabelles dop. Hon var så söt och fin. Efteråt fikade vi och sen åkte vi hem igen. Det var trevligt.


// Maria   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern. Jag och Lucas har bara chillat. Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort. På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.   Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår to...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Ovido - Quiz & Flashcards