zilwerbeam

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Maria Winge - 6 mars 2013 22:01

Jag ringde vårdcentralen för Lucas fotsvamp.

Vi fick en tid kl 15.

 

Åkte ner till Jysk och köpte draperihängen. 

Fick inte med mig Lucas. Som väntat. Han vill aldrig följa med.

Hämtade ut paket igen på ica. Byxor till Lucas och leggings till Emma.

Nu har jag köpt 4 par byxor och 3 par tröjor och 2 par sommarshorts och 2 par puma shorts åt grabben. SÅ behövs det mer saker får pappan fixa det!

 

By the way! Mitt mobilarmband har oxå kommit! Rosa och fint.

 

 

Snart dax att använda.

Snön är ju nästan borta nu.

Undrar hur spåret är??? Lär nog ta en sväng där i helgen.

 

Åkte iaf till vårdcentralen. En äldre ssk tittade och hämtade en annan ssk. Det var solklart att det var fotsvamp. Nu började vi behandlingen iaf. Det såg inte bra ut.   Men om en månad ska det vara bra. Blir det värre ska vi höra av oss igen.

 

Efter vc åkte vi till min farmor Lisa och hämtade hennes bil. Emma ska övningsköra i den. Min är ju automat så det går ju inte.

 

Hem och Göran kom. Vi tog isär garderoben. Han satte upp draperigrejen. 

 

Ut och Emma övningskörde för första gången. Hon var duktig. Men det är ju svårt i början så klart. 

Men övning ger färdighet    Go Emma!!!

 

Sydde draperierna. Hängde upp och möblera om i vardagsrummet. Blev bättre nu. Man får inte solen i tv:n längre.   

 

Nu börjar jag bli nervös inför morgondagens möte. Shit!!!!! Hoppas hoppas hoppas det går bra   .

 

// Maria   

 

Av Maria Winge - 6 mars 2013 10:03

Enligt mitt städschema idag så ska jag städa båda toaletterna.

Det är bara det idag.

Så det borde ju inte vara så svårt? 

 

Ska försöka få med mig vattkoppsmannen ner till Jysk och/eller Linneskåpet idag.

Måste nog ringa till 1177 oxå, för han har även fått fotsvamp den lille. Enligt förpackningen så står det att man inte får behandla med det medlet när man har ett virus eller vattkoppor.....!! Typiskt, det ser ju värre ut nu. Kanske måste ringa doktorn.

 

// Maria 

Ovido - Quiz & Flashcards