zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

sjukhus

Av Maria Winge - 15 januari 2014 21:31

Kl 2 i natt sa jag hej då till Janne med dotter som åkte iväg till arlanda för en veckas samvaro på kanarieöarna. Önskar jag oxå kunnat åka men nej det går inte för sig. Pengar och annat står i vägen.

Han hörde av sig vid 16 tiden att dom var på hotellet, så nu hör jag nog inget på några dagar. Men han kan ju inte hålla på och messa mig hela tiden.


Kl 8 i morse var Linus och jag på avd blod, mage och tarm i västerås. Efter en stunds väntan fick Linus ett rum och så kom dom in och tog prover. Vänta, vänta, vänta, vi spelade kort och tittade på tv. Jag drack kaffe, Linus var fastande så han fick minsann inget. Dom kom in och berättade att ena provsvaret hade gått ner och det var positivt, nu hoppas vi ju självklart att det ska fortsätta så. Kl 13.20 hade han tid på röntgen för en biopsi på levern. Det var lika bra att göra denna biopsi för om det inte är så att allt vänder så har man missat en massa dagar i onödan.

Medans han var på röntgen så passade jag på att gå och äta, träffa min pappa och farmor som oxå var på lasarettet. Sen tillbaka till Linus och han hade kommit tillbaka och hade ont och fick order om att ligga still i sängen platt i 4 timmar.

Som tur var fick Linus följa med hem och på fredag åker vi tillbaka och träffar läkare och tar nya prover och då får vi oxå svar på biopsin.

När kl var 18 ca fick vi åka och vi åkte direkt till Mc donalds, han var ju jättehungrig, stackarn. Sen hem och jag var väl hemma hos mig vid 19.30 En lång dag och nu har jag lagt mig.


I morgon jobb.


Jag passade på att göra några plankor, situps, armhävningar mm. Måste ju få plats i bikinin i sommar   hann ju inte iväg till gym mix. Men det kommer fler dagar. I morgon kanske man kan dra dit.


Kören har jag frånsagt mig en tid framöver nu, känner att Linus och hans sjukhusbesök och mitt jobb får ta all tid nu. Vill inte lägga ner halvhjärtat på kören. Så en liten pause blir det.

// Maria   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern. Jag och Lucas har bara chillat. Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort. På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.   Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår to...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Ovido - Quiz & Flashcards