zilwerbeam

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Maria Winge - 25 juni 2013 21:30

Då kom den här dagen man har fasat för samtidigt som man har tränat till den.

Mickes begravning.

Så tokigt och helt fel att man ska begrava en kille i sina bästa år....!

Med två tonsårsdöttrar...!


Vi åkte dit och var där till 10.

Maggan (körledaren) ville ha oss där för att vi skulle träna en sista gång.

Vi stod utanför och pratade en stund innan och innan vi gick in så ställde vi oss på rad på var sida om gången medans kistan bars in. Jättefint var det.

Vi tränade och så var det då dax.

Det var en jättefin begravning. Vi sjöng "utan dina andetag" och "think of me" två av hans favoriter.

En av hans frälsningsvänner sjöng och spelade en sång som var så fin.

När vi skulle gå fram till kistan och lämna handbuketten så gick vi alla i kören fram och ställde oss runt kistan och samtidigt la vi på vår blomma och efter en stund så bugade vi för Micke, det var jättefint tycker jag.


Efteråt var vi in och fikade och där sjöng vi "aldrig ska jag sluta älska dig" en av våra favoritsånger, kändes så rätt att ta den där. Konstigt för jag rensade ur pärmen igår kväll men lät den sitta kvar av ngn anledning. Hade väl på känn kan jag tro. Inte bara jag som hade det på känn tydligen.

Hur som helst så hade vi ljusa byxor på oss och pastell över. Det kändes lite väl färgglatt tyckte jag men efteråt fick vi höra att det var så fint och bra.


Åkte hem och så vidare direkt till min son Linus och fira hans 20 års dag.

Min fina unge så stor. Det går så fort.   


När det var över så tog vi oss till broddbobadet och hunden badade. Emma, Amanda och Lucas skulle göra det men klarade inte av det......! Chicken!!!!

Jag åt min sallad jag köpte på ica. Hade ju inte ätit något på hela dagen om man bortser från en banan, ett wienerbröd och tårta. Det räcker liksom inte.


I det hela var det en bra dag med inslag av både sorg och glädje.


I morgon en ny dag!


// Maria   


#begravning#födelsedag#bada#sommar#


Av Maria Winge - 25 juni 2013 21:18

Idag fyller min älskade son Linus 20 år!

Tänk vad tiden går fort.

När han föddes så kom han tidigt på midsommaraftons morgon.

Snabbt gick det, men så är det väl oftast med barn nr 2.

Så fin och perfekt.

Han skulle heta Rasmus.

Men efter ett par timmar så sa vi till varandra att det går inte.

Han är en Linus och det fick det bli.


 

Till vänster går han min Linus och håller i stången.

 


Stort grattis på din dag min älskade son!


// Mamma   

Ovido - Quiz & Flashcards