zilwerbeam

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Maria Winge - 8 juli 2013 22:07

  Värsta matmorsan idag alltså!

Först iväg och plockar jordgubbar.

Vi äter med mjölk och grädde.

Sen gör jag sylt av en del.

Jag gör saft av en del.

Jag kokar kräm av lite grann.

Jösses vad det har tagit åt mig idag.

Men det är ju bra.

Har fått låna en saft maja av en granne.

Hon hörde mig när jag prata i telefon ang att koka saft.

Sylten är jag lite skeptisk till, men den som lever får se.

Jag kokar andra omgången saft nu.

Blir 1.5 liter varje gång ungefär.

Blandar rabarber och jordgubbar.

Det var min måndag sista semesterveckan.


// Maria

Av Maria Winge - 8 juli 2013 15:45

Idag åkte vi iväg till backa jordgubbsplockning. Vi plocka och åt. Plockade för 140 kr. 30 kr kilot. Lucas tyckte det var jätteroligt. Det tyckte nog Emma och Andreas med. Ont i ryggen fick man på köpet.
Väl hemma åt vi lite sen dax att rensa. Det är väl tråkigt!? Men det gick ganska fort ändå.

Det var en trevlig familjeutflykt.
// Maria

Ovido - Quiz & Flashcards