zilwerbeam

Alla inlägg den 12 maj 2015

fk

Av Maria Winge - 12 maj 2015 21:18

Försäkringskassan ringde idag.

Oj oj oj, jag trodde faktiskt inte det.

Hade räknat med att jag skulle behöva ringa igen själv i morgon.

Men det som människan sa i fredags att jag skulle behöva berätta i dag när handläggaren ringde så var det ju inte. Hon var inte intresserad av vilka dagar jag har jobbat och hur. Jag sa bara som jag hade fyllt i på pappret. Jobbat halva dagar osv. Det var det som var viktigast för henne att veta. Hade jag jobbat hela dagar och tagit bort hela dagar så hade jag ju orkat och kunnat jobba helt så det var ju det hon ville veta, iaf så har jag tur får jag pengar på fredag    det underlättar min situation för stunden kan jag säga.

Men jag törs inte ropa hej än förrän jag ser pengarna på kontot.

 

Var ut och sprang i kväll. 5 km. Det var skönt. Ska försöka göra det på torsdag igen. Om jag hinner. Men det gör jag väl, jobbar bara till 11 då. 

 

Lucas var till tandläkaren i går och drog ut 2 mjölktänder. Jätteduktig var han. Han ska tillbaka den 22 och dra ut 2 till. Tydligen måste dom tänderna ut för att göra plats åt hörntänderna som ska komma. Så dom kommer på rätt ställe. Annars gör dom ingen nytta.

 

// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards