zilwerbeam

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Fyllt år

Av Maria Winge - 11 oktober 2014 22:48

Har fyllt år och dagen bara for förbi.

Helt otroligt att vara 45 år.

Känns inte riktig så men det märks på barnen att man åldras.


Hur som helst så var födelsedagen bra.

Fick många doftljus som jag ville ha.

Plädar och presentkort på hm och happy homes.

Parfym, cider, bacardi mojito, bailys, reflexväst, hårklippning, servetter, armband, orkideer mm mm.


Hade en bra dag.


Jag fortsätter med att sälja fryspåsar. Eller Lucas men det blir ju jag.

Det är många i klassen som inte har hämtat ut fryspåsarna så det blev lite fler för mig och andra att sälja men det blir väl ingen klassresa för dom då.


Har sökt nytt jobb, de som vet om det har sagt att det är klart att du får jobbet!!! Men ansökan har inte ens gått ut än, sen krävs det en intervju och efter det om jag vill ha det så tar jag det men jag har börjat velat............hoppas jag får ta tjänstledigt först för att prova. Just nu har jag så bra med att lägga mitt eget schema, där är det ett rullande schema så man har inget inflytande på så vis och det är en nackdel för mig. Men i värsta fall så går det ju att byta med varann. Jag tror inte det är någon fara faktiskt men man har ju funderingar. Lucas blir ju äldre och äldre, så han kan snart klara sig själv längre och längre.


Känner mig fortfarande inte helt ok. Tog tempen idag, 37, 9 och det är ju lite feber.Ont i halsen igen. Fattar inte vad det är som bygger bo i mitt system. Jag hade ju tänkt ta en joggrunda i dag men det går ju inte så länge man mår så här.....!!!!!!  


Lucas var in på barnakuten i torsdags.

Han har ju oxå varit krasslig till och från i flera veckor.

Så dom ringde från skolan och jag sa till pappan att ringa vc.

Han ringde dit och dom hänvisade till barnmedicin. Inte öppet där då. Han ringde då 1177 och fick till svar att åka till västerås och barnakuten. Sagt och gjort vi åkte. Vilket barnläkaren där tyckte var onödigt för sååååå akut var det inte. Men eftersom vi var där så gjordes en ordentlig undersökning och inget fel hittades, tog prover som vi skulle få svar på senast igår om det var något fel vilket det inte var.

Det är ju skönt men det är mycket skit som vandrar omkring i våra kroppar nu för tiden.


På onsdag är det dax för kören igen.      

Har inte varit något på länge nu för Maggan har varit/ är på semester.


För nio dagar sedan så var min son Linus till vetrinären med sin hund    Bella. Det var dax för sista vilan.

En jobbig tid för Linus innan dagen kom, tar ju lite tid för en att acceptera att det faktiskt är dax för hundens skull. Så skönt för Bella men jobbigt så klart för min son.   


Dax att sova nu, hoppas jag får sova länge som i morse. Var så skönt att vakna före sju i morse och få somna om och vakna vid nio.


// Maria   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Winge - 8 juli 2015 09:30


Då är dagens träning gjord. Med hunden. 3 varv runt dammarna. Det är jobbigt att ha henne med när man springer för hon drar så förskräckligt mycket I kopplet. Jag har börjat blogga på den gamla igen. zilwerbeam. Blogg.se // MARIA ...

Av Maria Winge - 7 juli 2015 21:04

Idag var Lucas och jag till Gårdsjö älgpark utanför morgon gåva. Det var spännande och coolt på något vis att klappa en älg. Jag kan varmt rekommendera att åka dit. 200 kr för vuxna 100 kr för barn. I morgon ska jag fixa fullmakt på apo...

Av Maria Winge - 5 juli 2015 18:09

Två veckor har gått av semestern. Jag och Lucas har bara chillat. Spelat minigolf, ätit på resturang har vi gjort. På tisdag tänker vi åka till Gårdsjö älgpark.   Jag har njutit så mycket jag har kunnat av solen de sista dagarna nu. Igår to...

Av Maria Winge - 30 juni 2015 10:41

Varje dag under semestern har jag gått 5 km morgonpromenad med hunden. Inte i söndags men annars. Ska fortsätta med det framöver oxå trots att jag ska börja jobba om ca 3 veckor. Tänkte försöka mig på att gå till gymmet oxå. Får se. Men det skulle ve...

Av Maria Winge - 25 juni 2015 14:26

Torsdag och idag fyller min son Linus 22 år. Känns inte så längesen som han föddes på midsommarafton. Åren går och han bor själv och jobbar på. Så stolt över honom. Idag var jag ner på intersport och kollade. Shoppade loss för 700 kr bara så där!...

Ovido - Quiz & Flashcards