zilwerbeam

Alla inlägg under april 2013

Av Maria Winge - 14 april 2013 20:02

Det har varit en bra dag idag.

Sov till halv tio ungefär.

Ut med vovve.

Kom in duschade, poppa musik, blåste håret och Lucas sov vidare......

Vi kom isäng sent igår, halv 12 tror jag klockan blev.

Till slut var jag tvungen att väcka Lucas.

Hämta Emma och Andreas.

Skjutsa till hans pappa Ivar. Dom hämtade några tavlor.

Så hit och vi grillade fläskfilé.

Potatissallad, vanlig sallad, vitlöksbröd och beasås till. Underbart gott.


Ut och övningsköra med Emma.

Passade även på att ta en stödvila någon gång under dagen.

Skjutsade Emma hem till Andreas.


Övningsköra med Hampus till Västerås.

Hans kompis Robin var med för han skulle vidare till sin farsa.

Han ville till ikea så in där och han köpte gardinstänger.

På hemvägen hade han lovat lillebror donken.

In där och dom åt och jag tog en kaffe.


Nu hemma och jag är trött.

Arbetsveckan består av fem dagar på raken.

Blä vad jobbigt......!!!!

Men men det går åt rätt håll.


// Maria   


Av Maria Winge - 12 april 2013 21:40

12 arbetsdagar kvar!!!

Det rör sig   .


Idag har jag varit på introduktion på nya jobbet.

Provat kläder och lärt mig en massa administrativt som jag ska sköta hemifrån.

Blev så paff över mig själv att jag lyckades fixa det i datorn hemma direkt utan problem   .

Träffade 3 nya och dom var jättetrevliga. Så nu ska jag ringa runt och sätta upp mig på dubbelgång på de olika ställerna inför sommaren. Nu vet jag var jag ska jobba under andra semesterperioden. Känns skönt. Men hur som helst så lär jag komma ut och jobba någonannanstans innan sommaren.

Det var så trevligt och tiden bara rann iväg.   


Lucas är här. Mitt minsta hjärta   . Han har lagt sig och jag sitter här.


Skönt att få sovmorgon i morgon. Framöver jobbar jag mån-fred i två veckors tid. Sen jobbar jag mån och tis sen slutar jag. Börjar nya med en ledig dag    efter sista april vill man ju vara ledig.

Lucas och jag ska ut på stan och kolla raggarbilar osv.


// Maria   


Av Maria Winge - 10 april 2013 10:08

Nedräkningen har börjat ordentligt.

15 arbetsdagar kvar.

Om det kunde gå fortare!!

Men det är tydligen inte bara jag som slutar utan vi är 3 som sagt upp oss på kort tid. Har en känsla av det blir fler innan bygget läggs ner.


I måndags tog jag mig i kragen. Gick upp 7.45

På med joggingkläder och mössa. Ut och sprang. Jösses vad jobbigt när man är otränad och ligger nere på noll igen. Kallt för luftrören så jag hade så ont efteråt. Men det blev 2.46 km. Igår var det innebandy. Idag upp och ut igen för att jogga lite längre. 2.86 km blev det idag. Det går frammåt. Svårt när man inte riktigt vet under tiden man joggar hur långt/kort det blir. Men när man kommit hem så vet man ju när man kollar på mobilen. Fortsätter jag så här så blir det snart milen. I morgon ska jag ut igen. Känns ju så skönt när man är i gång igen. Idag tog jag inhalatorn och jag märkte ingen skillnad men jag ska fortsätta ta den varje gång jag ska iväg på jogging. Kanske hjälper fast jag inte märker det....!


På fredag eftermiddag ska jag på introduktion på mitt nya jobb. Lära mig hur jag lägger mig tillgänglig på deras dataprogram. Sen gör jag det hemma. Enda gången man inte lägger sina dagar är ju under semestern när jag går för någon. Då hoppas jag att det funkar för mig så det inte krockar för mycket med tanke på Lucas.


// Maria   


Av Maria Winge - 7 april 2013 22:17

Funderar på att ställa klockan i morgon på min lediga dag.

Tänkte ta tag i träningen.

Behöver få igång joggingen.

Därför lär jag upp någorlunda i tid.

Hinna jogga en stund.

Göra det ute tänkte jag.

På med hörlurarna och mobilen på armen och starta min träningsapp sen på´t bara.

Hoppas jag orkar någorlunda.

Har inte joggat på över 1.5 månad.

Det är ju alltid lättare ute än på löpbandet inne.

Blir så rastlös av att titta på km och tid hela tiden.


Sen blir det innebandy på kvällen med gänget.

Åh vad jag älskar det.


Helgen har varit rolig att jobba, men idag har det gått åt fanders. Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt   


Övningskörde med Emma. Nu har hon fått in det med koppling och gas. Kommer iväg utan en massa mortorstopp. VIlken lycklig tjej   nu har hon ändrat sig oxå ang manuell och automat bil.


// Hej hopp Maria   


Av Maria Winge - 5 april 2013 10:43

En vecka går så fort!

Har varit skönt att vara ledig.

Synd bara man inte mådde så bra bara men men man kan inte få allt   

Under denna vecka har Lucas fått ett nytt Lego star wars spel, en "ny" cykel. Så han har att göra iaf.


Nu blir det mycket jobb framöver.

Måndag - fredags veckor......!

Men så blir det när man har en helg mindre.


From första maj blir det varannan helg ett tag för att se hur man ligger till med timmarna.


Får lov att ändra semestern. Lär ta tidig, men då blir det bara 3 veckor. Vill inte ha så tidig semester. Men blir ju sen nästa år och då blir det 4 veckor eller vem vet kanske även 5 veckor   .

Vi ska ju till turkiet i september så det gör ju inget om jag har några dagar kvar.


På fredag ska jag på introduktion på mitt nya jobb. Hoppas bara jag får ta ledigt på eftermiddagen för chefen. Men säger jag vad det är till så är det nog ok.


// Maria   


Av Maria Winge - 4 april 2013 17:46

Har haft lite i mina tankar sista tiden.

Har varit svårt att bestämma sig ang det.

När jag trodde att jag hade bestämt mig så ändrade jag mig och det kändes så bra.

Nu blir det så och jag ska kämpa på för att få det att fungera.

Tur man har vänner/familj omkring sig som kan hjälpa till i vissa situationer.


 

Av Maria Winge - 4 april 2013 10:50

4 April!


 

Min förstfödde fyller år idag   

Var där i går och hjälpte honom att göra en smörgåstårta.

Först var vi och handlade sen fixade vi ihop smörgåstårtan.


Känns konstigt vad åren går fort. Han flyttade hemifrån alldeles för tidigt men han sköter sig bra med ekonomin osv. Arbetslös nu men får nog snart jobb.

Stolt mor är jag   


Grillen jag fick av Emma och Andreas igår invigde vi igår kväll.

Mums vad gott med grillat!

Potatissallad, sallad, grillkött, påskmust   


I eftermiddag kommer Ewa och masserar min hund.

Hoppas hon gillar det.


// Maria   



Av Maria Winge - 2 april 2013 21:46

Idag är det precis 4 veckor kvar till jag slutar på mitt jobb.

Känns ju konstigt måste jag säga.

Har jobbat där i 14 år, känns ju som mitt andra hem.

Lämna mina jobbarkompisar.

Vissa tänker jag fortsätta ha kontakt med.

Bla innebandygänget.

Sen har jag några stycken vänner som betyder mycket för mig där.


En del på jobbet gillar jag och så men kommer förmodligen inte ha kontakt med längre.


Jag kommer ju att få så många fler jobbarkompisar framöver.

Det blir spännande framöver i maj kan jag säga.

Sen står det väl inte på så är man inne i det jobbet oxå.


Åkte ut långt på landet idag och köpte en begagnad cykel till Lucas idag.

En 24 tum. Något större än hans 20 tummare.

Blir nog cykling av på schemat i morgon.   


Blir nog handling med Hampus i morgon och sen hem till honom och göra smörgåstårta.

Min stora son fyller ju 21 år på torsdag. Min lilla lilla pojk   . Vad fort åren går........


// Maria


Ovido - Quiz & Flashcards