zilwerbeam

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Maria Winge - 25 augusti 2014 08:34

Tidigt den 18/8 tog vi tåget till arlanda.

Kl 10 gick flyget till Irland.

Så spännande!!!

Mattias, Andrew, Jag, Janne och Vicktoria.

 

Andrew bor där och var vår värd.


 

Fåren gick på vägen.


 

Sånt här fanns överallt efter vägen. Så fint!!

 

     

Hotellet vi bodde på. 5 stjärnigt.

 

En av alla kyrkor jag fotade.


 

 

Janne & Mattias utanför Jamesons destilleri. Dom var lyckliga där!!

 

Suddigt kort men var tvungen att ta med det. Min whiskey jag drack!

   

Korten gör sig inte rättvisa tycker jag. Det var mycket vackrare i verkligheten.

       

 

   

     

     

       


Det var den resan.

Vi var på resande fot så gott som hela tiden för att se så mycket som möjligt.

Två whiskey destillerier hann vi med och The ring of Kerry. Helt otroligt vackert. Intressant att få veta hur whiskey görs.

I torsdags så lät vi bilen stå och tog en shoppingdag i Killarney.


En obehaglig sak var vänstertrafiken. Förstå att åka på fel sida av vägen och fel sida i rondellen!!! Rondellen var nog värst. Motorvägen vande man sig med. Men inte småvägar och rondeller eller korsningar. Tur att Andrew körde   .


Måste ju säga att vi hade tur med vädret. Visst det regnade men bara en liten stund och sen helt plötsligt sken solen.


// Maria   

Ovido - Quiz & Flashcards